Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia SEKCIA: Zdravie

Vedci prišli na to, ako vírus ebola blokuje imunitný systém

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Objav by mal pomôcť pri vývoji účinného lieku a vakcíny proti vírusu.

Londýn 14. augusta (TASR) - Vedci skúmajúci smrtiaci vírus ebola oznámili, že objavili mechanizmy, ktorými blokuje a ochromuje ľudský imunitný systém.

Objav by mal pomôcť pri vývoji účinného lieku a vakcíny proti vírusu, napísala v stredu agentúra Reuters.

Skupina vedcov v Spojených štátoch zistila, že ebola obsahuje bielkovinu VP24, ktorá narušuje molekuly zvané interferóny - tie sú životne dôležité pre imunitný systém.

"Jeden z kľúčových dôvodov prečo je ebola taká smrtiaca, je to, že narúša imunitnú reakciu tela na infekciu," povedal Chris Basler z lekárskej školy Icahn v New Yorku. "Zistením spôsobu, akým VP24 toto narušenie vykonáva, naznačí nové cesty pre porážku vírusu," dodal.

Ebola od februára tohto roku pripravila v západnej Afrike o život už viac ako 1000 ľudí. Ochorenie bolo potvrdené alebo naň existuje podozrenie u vyše 1900 pacientov. Najviac postihnutými krajinami sú Guinea, Libéria a Sierra Leone a viacero prípadov zaznamenali už aj v Nigérii.

Do Libérie dorazil experimentálny liek na ebolu

Zásielka experimentálneho lieku na horúčku ebola v stredu dorazila do západoafrickej Libérie, oznámila agentúra Reuters.

Prípravok má pomôcť pri liečbe dvoch lekárov, ktorí sú nakazení týmto smrtiacim vírusom. Ebola od februára tohto roku pripravila v západnej Afrike o život už viac ako 1000 ľudí. Ochorenie bolo potvrdené alebo naň existuje podozrenie u vyše 1900 pacientov.

Liek ZMapp dorazil do Libérie komerčným letom zabalený v bielych škatuliach. Zásielku previezli do nemocnice J.F. Kennedyho v hlavnom meste Monrovia, kde majú lieky podať infikovaným lekárom.

Nebezpečné vírusové ochorenie najviac postihlo Guineu, Libériu a Sierru Leone a jeho výskyt zaznamenali už aj v Nigérii.