Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Banskobystrický kraj

Ministerské NIE trati aktivistov neodradilo, lobovať chcú na BBSK

Aj napriek zamietavému postoju ministerstva dopravy k obnoveniu železničnej premávky na trase Zvolen - Šahy, sa petičný výbor, ktorý zorganizoval podpisovú akciu na podporu tejto trate, nemieni vzdať.

Krupina 14. apríla (TASR) - Aj napriek zamietavému postoju ministerstva dopravy k obnoveniu železničnej premávky na trase Zvolen - Šahy, sa petičný výbor, ktorý zorganizoval podpisovú akciu na podporu tejto trate, nemieni vzdať. Už v dohľadnom čase chce zorganizovať stretnutie zainteresovaných strán k tejto problematike. Aktivistom sa podarilo zozbierať celkom 7377 podpisov, najmä z okresu Krupina, čo je 27 percent obyvateľov dotknutého regiónu.

"Naším najbližším zámerom je zorganizovať stretnutie miestnych samospráv s kompetentnými z Banskobystrického samosprávneho kraja a ministerstva dopravy, na ktorom budeme zastúpení aj my ako petičný výbor, a budeme presadzovať obnovu osobnej dopravy na tejto trati,
" uviedol pre TASR člen petičného výboru Dušan Németh.

Ministerstvo dopravy osobnú železničnú dopravu na inkriminovanej trati neplánuje obnoviť, pretože táto nedisponuje podľa nich dostatkom cestujúcich, ktorý by bol nad hospodárnou mierou využitia. Navyše, na obnovu infraštruktúry trate by boli potrebné veľmi veľké investície.

"My sa však s vyjadrením ministerstva dopravy nezhodujeme, nakoľko rezort pracoval s desať rokov starými údajmi a tvrdí, že o cestovanie vlakom v našom regióne nie je záujem," konštatoval Németh.

Člen petičného výboru síce priznáva, že v roku 2003 došlo k reálnemu úbytku cestujúcich na železnici, avšak bolo to v dôsledku vopred premyslenej likvidácie osobnej železničnej dopravy, "pretože autobusový lístok vtedy vyšiel cestujúcich lacnejšie než vlak, čo sa podpísalo pod obsadenosť železničných spojov".

Podľa Németha sú dnes pomery osobnej železničnej dopravy a autobusovej dopravy opačné a vlak by opäť dokázal konkurovať autobusovému dopravcovi. "Dokonca aj platiacu verejnosť by dnes vlak vyšiel lacnejšie než autobus," poznamenal.

Ministerstvo dopravy by sa však podľa Németha mohlo nakoniec podieľať na obnovení premávky. "Pokiaľ bude chcieť samosprávny kraj prevádzkovať osobnú dopravu na tejto trati, tak ministerstvo je ochotné zadotovať opravu železničnej infraštruktúry," pripomenul.