Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Banskobystrický kraj

Súťaž na vlaky do B. Bystrice sa blíži, rezort ju predbežne oznámil

Ilustračné foto Foto: TASR/Radoslav Stoklasa

Vo vestníku verejného obstarávania už zverejnili predbežné oznámenie o chystanom tendri.

Bratislava 23. septembra (TASR) - Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) urobilo krok vpred k vyhláseniu súťaže na dopravcu, ktorý bude vypravovať vlaky na trati z Bratislavy cez Šurany a Zvolen do Banskej Bystrice. Vo vestníku verejného obstarávania už zverejnili predbežné oznámenie o chystanom tendri.

Od dopravcu bude ministerstvo očakávať zaistenie bezpečných, efektívnych a kvalitných služieb pre cestujúcu verejnosť. Výkon na trati sa predpokladá približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne.

Keďže ide o vykonávanie služieb vo verejnom záujme, aj súkromný dopravca bude vlaky na trati vypravovať s dotáciou od štátu. Na podobnom princípe v súčasnosti vypravuje vlaky spoločnosť RegioJet na trase z Bratislavy do Komárna.

Štát si teraz podľa ministerstva dopravy vybral železničný úsek z Bratislavy do Banskej Bystrice preto, lebo ide o ucelenú linku, ktorá má dostatočný objem vlakových výkonov. Je teda dostatočne veľká so samostatným súborom vlakov a možno ju prevádzkovať s menším rizikom zlyhania.



Do súťaže o trať sa pravdepodobne prihlási aj štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorý vlaky na trase vypravuje v súčasnosti. Záujem o tento tender už skôr avizovali i viacerí súkromní dopravcovia, napríklad Arriva Slovensko, RegioJet či LEO Express.

RegioJet svoj záujem v dnešnom stanovisku potvrdil. "Svoju ponuku pripravíme a výberového konania sa určite zúčastníme," uviedol hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj. RegioJet podľa jeho slov vždy podporoval výberové konania na prevádzkovanie objednávanej verejnej dopravy. "Je to cesta, ako zlepšiť služby zákazníkom, železničnú dopravu pre nich spraviť atraktívnejšou a súčasne lacnejšou z pohľadu požadovaných dotácií," doplnil Ondrůj. A to je podľa neho zároveň aj cesta, ktorú vyžaduje legislatíva EÚ.