Quantcast
< sekcia Bratislava

Trať v Dúbravke ešte nie je skolaudovaná, zbrzdili ju nedostatky

Na archívnej snímke z 10. novembra 2014 stav električkovej trate v bratislavskej Dúbravke. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Trať mesto vlani otváralo narýchlo a na niekoľkokrát, firma totiž termíny pred komunálnymi voľbami nestíhala.

Bratislava 23. januára (TASR) – Električková trať v bratislavskej Dúbravke, ktorú otvorili v polovici novembra minulého roka, ešte nie je skolaudovaná. Špeciálny stavebný úrad Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) totiž v projekte odhalil viaceré nedostatky a proces sa tak natiahol. Trať mesto vlani otváralo narýchlo a na niekoľkokrát, firma totiž termíny pred komunálnymi voľbami nestíhala. Električky nakoniec začali jazdiť na novej trati až po nich.

Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len päť kilometrov za hodinu. Nové koľaje teraz dostal úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Trať, ktorú začali opravovať v polovici júla minulého roka, mali najprv otvárať 10. novembra, potom termín posunuli na 14. novembra a nakoniec otvorili 18. novembra. Skolaudovaná stále nie je. "Je vydané predbežné užívanie električkovej trate, v trvalom užívaní by trať mala byť koncom mesiaca," vysvetľuje bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová.

Portál o verejnej doprave imhd.sk už vlani prišiel s kritikou opravy trate, ktorú robila firma Metrostav. Hovoril o tom, že mesto sprevádzkovalo "spackanú električkovú trať." O nedostatkoch teraz hovorí aj mestská časť Dúbravka. "Chýbajúce zábradlia, znečistené i zasypané šachty verejnej kanalizácie, nedokončený koľajový zvršok či chýbajúci súhlasný protokol z Dráhového úradu," vymenúva samospráva niektoré z nedostatkov, ktoré odkryl pri kolaudácii špeciálny stavebný úrad kraja.

Z BSK nedostatky projektu potvrdzujú tiež, hovoria o takých, ktoré zistili ešte pri obhliadke 18. novembra 2014. "Nedostatky zistené pri tejto miestnej obhliadke už boli odstránené," uvádza odbor komunikácie a propagácie BSK. O ktoré chyby presne išlo, špecifikovať úrad zatiaľ nechcel, lebo kolaudácia stále prebieha.

Stavebný úrad kraja potom povolil skúšobnú prevádzku trate od polovice decembra 2014 do konca januára tohto roku. Aj počas nej sa tak majú ešte odhaľovať chyby a stavebník potom buď požiada o kolaudačné rozhodnutie, alebo môže požiadať o predĺženie skúšobnej prevádzky.

Starosta mestskej časti Martin Zaťovič sa pre električkovú trať stretol s hlavným dopravným inžinierom mesta. Tibor Schlosser vraj hovoril o väčších nedorobkoch, ktoré by sa mali odstrániť do konca tohto týždňa. Vo februári by sa mala tiež ešte vymeniť obruba na zastávkach pozdĺž električkovej trate.

"Dlhšie má tiež trvať správne nastavenie semafórov, signalizáciu stále testujú. Mesto totiž v Dúbravke prvýkrát skúša koordináciu medzi dynamickými riadenými križovatkami, čiže križovatkami, ktoré riadia špeciálne detektory," vysvetľuje mestská časť s tým, že merajú počet vozidiel a podľa toho priraďujú zelenú. "Nastavenie by vraj mohlo trvať asi mesiac."