< sekcia Bratislava

Električkovú trať v Dúbravke by mali skolaudovať v apríli

Na snímke stav trate v pondelok 10. novembra 2014. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Bratislava za opravy platí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.

Bratislava 22. marca (TASR) – Obnovenú električkovú trať v bratislavskej Dúbravke, ktorú otvorili ešte v novembri minulého roka, majú v apríli konečne skolaudovať. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa Dúbravky Lucia Marcinátová. Po novej trati totiž stále jazdia vozidlá v skúšobnej prevádzke.

Do konca apríla má však ešte zhotoviteľ stavby, firma Metrostav, podľa hovorkyne opraviť chyby a nedorobky v rámci reklamácie. Opraviť majú kanalizačné šachty, dorobiť obrubníky, dlažbu a nátery na zábradliach. K 1. aprílu však už nedostatky, ktoré bolo treba odstrániť do kolaudácie, odstránili, tlmočí Marcinátová vyjadrenie hlavného mesta.

Na nedorobky upozorňovali podľa mestskej časti aj obyvatelia Dúbravky. Nepáčilo sa im nastavenia semaforov, chýbajúce zatrávnenie v okolí trate, nepresné informačné tabule o odchode a príchode spojov či zrušený priechod pre autá cez električkovú trať pri pumpe a predajni vozidiel. To malo zapríčiniť nárast prejazdu áut cez Hanulovu ulicu. Dúbravčania sa podľa samosprávy sťažovali i na škrípanie električiek na obratisku. 

Zaslané pripomienky podľa dúbravskej samosprávy mesto prehodnocuje. "Nakoľko viaceré z nich sme sami vyhodnotili ako opodstatnené, budú následne riešené so zhotoviteľom stavby s požiadavkou na odstránenie," povedal mestskej časti Dúbravka dopravný inžinier Peter Bánovec z bratislavského magistrátu.

Bratislava dostala od Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) ako špecializovaného stavebného úradu 82.000 eur pokutu. Hlavné mesto totiž malo dostať povolenie na skúšobnú prevádzku až od 15. decembra 2014, no električky začali jazdiť v mestskej časti už 18. novembra. Mesto sa proti pokute odvolalo a kraj tak odvolanie postúpil na ministerstvo dopravy.

Minulé vedenie mesta otváralo trať na niekoľkokrát, najprv boli určené dva termíny pred komunálnymi voľbami, nakoniec trať otvorilo až po voľbách 18. novembra. Termín dokončenia stavby bol pritom 30. novembra 2014. "Na kontrolnom dni zhotoviteľ navrhol, že to dokončí do volieb. Akoby chceli vyjsť v ústrety tomu, že je volebná kampaň a mysleli si, že tým pomôžu. No technicky potom zistili, že to nie je také jednoduché a že je to náročná stavba," povedal pre TASR bývalý primátor Milan Ftáčnik s tým, že podnet na skoršie dokončenie stavby od neho nešiel a zhotoviteľa nikam netlačil.

"A všetci zodpovední mi tvrdili, že dočasná prevádzka je v poriadku a že tak sa to robí. Ja som si to mal preveriť, to je pravda," pripustil Ftáčnik. Myslí si však, že takáto pokuta nie je na mieste za to, čo sa stalo. 

Mesto modernizovalo trať od Hanulovej k ulici Pri kríži z európskych peňazí. Bratislava za opravy platí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.