Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Bratislava

Európsky deň 112 si dnes pripomenuli aj v Bratislave

Na snímke stredoškoláci si overujú svoje odborné znalosti prostredníctvom minikvízu. Foto: TASR - Vladimír Benko/MV SR

Európske číslo tiesňového volania 112 bolo zavedené v roku 1991, v Slovenskej republike bolo toto tiesňové číslo zavedené od 1. júla 2003.

Bratislava 11. februára (TASR) - Návštevníci obchodného centra na nábreží Dunaja v Bratislave si dnes mohli nechať vyšetriť krv, odmerať tlak, vyskúšať poskytovanie prvej pomoci či zistiť, aké sú výhody tiesňovej linky 112. Ministerstvo vnútra SR (MV SR) si totiž pri príležitosti Európskeho dňa 112 pripravilo osvetovú akciu.



Ten si podľa hovorcu MV SR Petara Lazarova pripomínajú aj v ostatných členských štátoch Európskej únie (EÚ). "Zameraný je najmä na problematiku neoprávnených, respektíve falošných volaní na číslo tiesňového volania 112," vysvetlil. Tvrdí, že vysoké množstvo neoprávnených volaní môže zamedziť prístup k službám na tomto čísle tiesňovej linky ľuďom, ktorí pomoc skutočné potrebujú. "Za uplynulých päť rokov sa ministerstvu vnútra podarilo rôznymi technickými a organizačnými opatreniami znížiť počet neoprávnených volaní na 112 z 80 percent na 44 percent z celkového počtu volaní," skonštatoval hovorca. Ako podotkol, na vysokom počte neoprávnených sa podieľajú deti.



Pre túto vekovú skupinu si pripravujú osvetový program aj jednotlivé krajské Koordinačné strediská integrovaného záchranného systému. Má isť o organizovanie rôznych prednášok a workshopov, praktických ukážok práce operátorov 112 a činností záchranných zložiek. "Ministerstvo vnútra chce aj touto cestou prispieť k zníženiu počtu neoprávnených volaní," dodal Lazarov.

Európske číslo tiesňového volania 112 bolo zavedené v roku 1991 so zámerom etablovania jednotného čísla tiesňového volania fungujúceho popri existujúcich národných číslach tiesňového volania vo všetkých členských štátoch EÚ. V Slovenskej republike bolo toto tiesňové číslo zavedené od 1. júla 2003.



Volanie na číslo 112 slúži na privolanie záchranných zložiek integrovaného záchranného systému, keď je ohrozený život, zdravie, majetok životné prostredie alebo verejný poriadok. Volať možno bezplatne a nepretržite, 24 hodín denne z akéhokoľvek telefónu. Výhodou čísla tiesňového volania 112 je možnosť lokalizácie volajúceho, ako aj možnosť dovolať sa na toto číslo aj bez SIM karty.