Exekutíva EÚ počas svojho pracovného výjazdu do Štrasburgu spresnila, že ide o návrh, ktorý zabezpečí platnosť bezpečnostných povolení pre určité časti železničnej infraštruktúry na tri mesiace.
Autor TASR
Brusel/Štrasburg 12. februára (TASR) - Európska komisia (EK) v utorok oznámila, že vzhľadom na rastúce riziko, že Británia 30. marca opustí EÚ bez dohody, prijala návrh na zmiernenie dopadu tvrdého brexitu na oblasť železničnej dopravy a prepojení medzi EÚ a Spojeným kráľovstvom.
Exekutíva EÚ počas svojho pracovného výjazdu do Štrasburgu spresnila, že ide o návrh, ktorý zabezpečí platnosť bezpečnostných povolení pre určité časti železničnej infraštruktúry na obdobie troch mesiacov. Cieľom je umožniť zavedenie dlhodobých riešení v súlade s právnymi predpismi EÚ.
Návrh EK súvisí najmä s tunelom pod Lamanšským prielivom a je podmienený tým, že Spojené kráľovstvo zachová bezpečnostné normy, ktoré sú totožné s požiadavkami EÚ. Zabezpečí sa tým ochrana cestujúcich po železnici, bezpečnosť občanov a po brexite zabráni veľkým prerušeniam cezhraničných železničných spojov a kyvadlovej dopravy.
Komisia zdôraznila, že je nevyhnutné, aby príslušné dopravné podniky a vnútroštátne orgány aj naďalej prijímali všetky potrebné opatrenia na dodržiavanie pravidiel EÚ o licenciách pre rušňovodičov, o prístupe na trh, ako aj o osvedčeniach o bezpečnosti či povoleniach požadovaných na prevádzku na území EÚ.
V súvislosti so scenárom tvrdého brexitu EK doteraz navrhla 19 legislatívnych opatrení a prijala 88 oznámení o pripravenosti.
Exekutíva EÚ v tejto súvislosti zdôrazňuje, že núdzové opatrenia nezmiernia a ani a nemôžu zmierniť celkový vplyv scenára neriadeného brexitu, ani nevykompenzujú nedostatočnú pripravenosť na túto možnosť a už vôbec nenahradia výhody plného členstva v EÚ alebo priaznivejšie podmienky, ktoré má zaručiť prechodné obdobie v prípade brexitu podľa politickej dohody.
Utorňajší návrh z oblasti železničnej dopravy má dočasný charakter. Rozsah jeho pôsobnosti je obmedzený a Európska únia ho prijme jednostranne. Vznikol na základe diskusií s členskými štátmi EÚ. Eurokomisia upozornila, že bude úzko spolupracovať s Európskym parlamentom a Radou EÚ, aby zabezpečila prijatie tohto legislatívneho opatrenia tak, aby vstúpilo do platnosti do 30. marca 2019.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)
Exekutíva EÚ počas svojho pracovného výjazdu do Štrasburgu spresnila, že ide o návrh, ktorý zabezpečí platnosť bezpečnostných povolení pre určité časti železničnej infraštruktúry na obdobie troch mesiacov. Cieľom je umožniť zavedenie dlhodobých riešení v súlade s právnymi predpismi EÚ.
Návrh EK súvisí najmä s tunelom pod Lamanšským prielivom a je podmienený tým, že Spojené kráľovstvo zachová bezpečnostné normy, ktoré sú totožné s požiadavkami EÚ. Zabezpečí sa tým ochrana cestujúcich po železnici, bezpečnosť občanov a po brexite zabráni veľkým prerušeniam cezhraničných železničných spojov a kyvadlovej dopravy.
Komisia zdôraznila, že je nevyhnutné, aby príslušné dopravné podniky a vnútroštátne orgány aj naďalej prijímali všetky potrebné opatrenia na dodržiavanie pravidiel EÚ o licenciách pre rušňovodičov, o prístupe na trh, ako aj o osvedčeniach o bezpečnosti či povoleniach požadovaných na prevádzku na území EÚ.
V súvislosti so scenárom tvrdého brexitu EK doteraz navrhla 19 legislatívnych opatrení a prijala 88 oznámení o pripravenosti.
Exekutíva EÚ v tejto súvislosti zdôrazňuje, že núdzové opatrenia nezmiernia a ani a nemôžu zmierniť celkový vplyv scenára neriadeného brexitu, ani nevykompenzujú nedostatočnú pripravenosť na túto možnosť a už vôbec nenahradia výhody plného členstva v EÚ alebo priaznivejšie podmienky, ktoré má zaručiť prechodné obdobie v prípade brexitu podľa politickej dohody.
Utorňajší návrh z oblasti železničnej dopravy má dočasný charakter. Rozsah jeho pôsobnosti je obmedzený a Európska únia ho prijme jednostranne. Vznikol na základe diskusií s členskými štátmi EÚ. Eurokomisia upozornila, že bude úzko spolupracovať s Európskym parlamentom a Radou EÚ, aby zabezpečila prijatie tohto legislatívneho opatrenia tak, aby vstúpilo do platnosti do 30. marca 2019.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)