Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 21. december 2025Meniny má Bohdan
< sekcia Ekonomika

Adidas vykázal za 2. kvartál zisk, zvyšuje výhľad za celý rok vďaka OH

Na archívnej snímke z 3. marca 2016 logo výrobcu športových potrieb Adidas na teniske v nemeckom Herzogenaurachu. Nemecký výrobca športových potrieb Adidas uviedol, že na čínskom trhu sa jeho tržby vrátili v máji k rastu. Biznis sa tak opätovne začína zotavovať po prepade, ktorý spôsobilo zatvorenie obchodov s cieľom spomaliť šírenie nového koronavírusu. Foto: TASR/AP

Tentoraz však tržby v Európe, na rozdiel od Číny, vzrástli v 2. štvrťroku o 99 % a v Severnej Amerike sa zvýšili o 87 %.

Herzogenaurach 5. augusta (TASR) - Nemecký výrobca športových potrieb Adidas vo štvrtok oznámil, že sa v 2. kvartáli dostal z červených čísiel a dosiahol zisk. A zároveň zvýšil prognózy zisku v tomto roku, pretože očakáva väčšie tržby vďaka letným olympijským hrám (OH) a nadchádzajúcej sezóne európskeho a amerického futbalu po zmiernení obmedzení na zastavenie pandémie nového koronavírusu.

Adidas vykázal za tri mesiace do konca júna čistý zisk 397 miliónov eur po strate 295 miliónov eur vlani v rovnakom období, keď boli tzv. nepodstatné obchody v mnohých častiach sveta počas blokád zatvorené.

Takzvané čisté tržby sa v 2. štvrťroku zvýšili o 51,5 % na 5,08 miliardy eur. Po úprave o kurzové vplyvy vzrástli tržby o 55 %.

Skupina zaznamenala v období apríl-jún lepšie tržby vo všetkých regiónoch okrem Číny, kde sa oproti vlaňajšku znížili o 16 %. Adidas ale pripomenul, že tento pokles odráža silné oživenie jeho predaja v Číne v 2. kvartáli 2020 po zmiernení pandemických opatrení v tejto krajine, ktorá začala svoju ekonomiku otvárať skôr ako iné časti sveta.

Tentoraz však tržby v Európe, na rozdiel od Číny, vzrástli v 2. štvrťroku o 99 % a v Severnej Amerike sa zvýšili o 87 %.

Adidas najnovšie očakáva, že jeho tržby za celý rok stúpnu o 20 % a čistý zisk sa bude pohybovať v pásme 1,4 až 1,5 miliardy eur.

Adidas počíta pritom so zrýchlením predaja v druhej polovici vďaka uvedeniu „radu inovatívnych produktov“ na trh a veľkým športovým akciám.