< sekcia Ekonomika

Japonci si na Vianoce možno nedoprajú vyprážané kura

Ilustračné foto. Foto: TASR – Milan Kapusta

Niektorí japonskí spotrebitelia už začali na sociálnych sieťach lamentovať nad tým, aké ťažké je zohnať kurča.

Tokio 4. decembra (TASR) - Chaos v dodávateľských reťazcoch na celom svete sa dotkol aj hydiny. Japoncom tak hrozí, že si cez sviatky nebudú môcť pochutnať na vyprážanom kurati. Dôvodom je zatvorenie závodov v Thajsku, ktoré je jedným z najväčších svetových producentov kurčiat, po prudkom náraste prípadov ochorenia COVID-19 v predchádzajúcich mesiacoch.

Tak ako sa oslavy Dňa vďakyvzdania v Spojených štátoch nezaobídu bez pečenej morky, v Japonsku nemôže zase chýbať na Vianoce vyprážané kura. Obchodom v krajine vychádzajúceho slnka však dochádzajú kurčatá v dôsledku prerušenia dodávok z Thajska.

Reťazec 7-Eleven pozastavil predaj kurčiat koncom septembra v niektorých častiach Japonska, uviedla hovorkyňa spoločnosti. Dodala, že momentálne nie je možné predpovedať obnovenie predaja aj napriek snahe o zmiernenie tohto nedostatku.

Niektorí japonskí spotrebitelia už začali na sociálnych sieťach lamentovať nad tým, aké ťažké je zohnať kurča.

Každé Vianoce si milióny Japoncov doprajú jedlo z vyprážaného kurčaťa. Tento zvyk sa stal celonárodnou tradíciou.

Obľúbenou možnosťou je kúpiť si vedierko vyprážaných kuracích kúskov od siete reštaurácií Kentucky Fried Chicken (KFC), ktorá tvrdí, že ich predaj býva najväčší práve na Štedrý večer, približne 10-krát väčší ako ročný priemer KFC v Japonsku.

Hovorca KFC Japan uviedol, že spoločnosť sa na Vianoce pripravuje už rok. Upokojuje Japoncov, že „nezaznamenal žiadny vplyv nedostatku kurčiat na svoju ponuku alebo cenu“, keďže nakupuje mäso na domácich farmách.