Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 15. máj 2024Meniny má Žofia
< sekcia Ekonomika

Hotely víta zrušenie vyhlášky o kategorizácii ubytovacích zariadení

Ilustračné foto. Foto: FOTO TASR - Henrich Mišovič

Ochrana spotrebiteľa nie je jej zrušením nijako ohrozená a neznižuje sa ani kvalita poskytovaných služieb.

Bratislava 10. februára (TASR) – Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS) víta zrušenie vyhlášky o kategorizácii ubytovacích zariadení na Slovensku. Tvrdí, že vyhláška bola zastaraná, nezohľadňovala skutočné potreby a moderné trendy. Jej zrušenie schválili poslanci Národnej rady (NR) SR na poslednej schôdzi.

Asociácia konštatuje, že dlhodobo poukazovala na potrebu zásadnej úpravy tejto vyhlášky. Povinnosti vyplývajúce z viac ako 12 rokov starej vyhlášky podľa AHRS stratili na význame a vytvárali len zbytočnú administratívnu a zásadnú finančnú záťaž spojenú s plnením jej ustanovení.

"Ide o prílohy vyhlášky, ktoré určovali povinné vybavenie a zabezpečenie služieb pre ubytovacie zariadenia, pričom niektoré požiadavky išli často do zbytočných detailov. Mnohé z týchto povinností nevychádzali z reálnych potrieb či očakávaní hostí, ale slúžili skôr kontrole. Vyhláška bola zastaraná a jej zrušenie je len formálne," poznamenal generálny manažér AHRS Marek Harbuľák.

Zároveň ubezpečil, že ochrana spotrebiteľa nie je jej zrušením nijako ohrozená a neznižuje sa ani kvalita poskytovaných služieb. V platnosti naďalej ostávajú aj ďalšie povinnosti vyplývajúce zo zákonov či vyhlášok, ktoré chránia práva a nároky spotrebiteľa. Poukázal na to, že práve recenzie a iné informácie hostí v súčasnosti zohrávajú významnú úlohu pri výbere ubytovacieho zariadenia.

Asociácia zároveň zdôraznila, že cestovný ruch je globálnym odvetvím, pričom 40 % všetkých hostí na Slovensko prichádza zo zahraničia. Dlhodobou snahou AHRS je preto zavedenie jednotného klasifikačného systému Hotelstars Union, ktorý už v súčasnosti poznajú turisti a návštevníci ubytovacích zariadení v 17 európskych krajinách. "Ide o neustále sa vyvíjajúci systém, ktorý napĺňa očakávania turistov a reaguje na aktuálne trendy spojené nielen s digitalizáciou služieb cestovného ruchu, ale je aj prínosom pre udržateľnosť ubytovacích služieb," priblížila asociácia.