Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Aktivisti upozornia na rozšírenia diaľnice D1 a križovatky Triblavina

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Aktivisti upozorňujú, že situáciu ešte viac zhorší vznik nových logistických parkov, ktoré majú v blízkosti Bratislavy vzniknúť.

Bratislava 26. septembra (TASR) - Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 budú v utorok (27.9.) spolu s dobrovoľníkmi rozdávať motoristom smerujúcim do a z Bratislavy informačné letáky. Ráno i popoludní chcú motoristom vysvetliť, prečo je podľa nich v prípade kolektorov a diaľničnej križovatky potrebné dodržať pôvodné plány.

"Ráno budeme letáky rozdávať od 06.30 h do 08.30 h vo Vajnoroch pri semaforoch pred miestnym úradom a pri soche sv. Floriána a tiež v Ivanke pri Dunaji na svetelnej križovatke pri nákupnom centre," informoval zástupca petičného výboru, starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva. "Na tých istých miestach, ale už v smere z Bratislavy budeme popoludní medzi 16.00 do 18.30 h," doplnil.

Minulú stredu (21.9.) sa zástupcovia petičného výboru obrátili na ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd). Chcú, aby preveril doterajšie kroky rezortu i Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) v prípade príprav rozširovania diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina.

Aktivisti majú podozrenie, že posledné medializované informácie NDS o tom, že rozšírenie diaľnice v úseku Bratislava-Trnava počíta s vybudovaním kolektorov, sú zavádzaním. "NDS nám nepredložila žiadne projektové dokumentácie, ktoré by potvrdzovali, že sa naozaj pôjde touto cestou, neexistujú ani riešenia napojenia regionálnych ciest na kolektory," upozornila zástupkyňa petičného výboru Tatiana Kratochvílová. Myslí si, že v skutočnosti nepôjde o výstavbu kolektorov, ktoré by pomáhali odľahčiť regionálne komunikácie, ale o rozšírenie diaľnice o ďalšie dva pruhy, čo obyvateľom v území nepomôže.

Aktivisti upozorňujú, že situáciu ešte viac zhorší vznik nových logistických parkov, ktoré majú v blízkosti Bratislavy vzniknúť.

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu. "Nie je to úplne plnohodnotné riešenie, ktoré by spĺňalo dopravné obslúženie dotknutého územia. Je to lepšie ako päťpruhová diaľnica, došlo k výraznému posunu, ale je to horšie, ako keby tam boli tie kolektory, ktoré sme od začiatku naplánovali," priblížil Pavol Frešo, predseda BSK. Vedenie BSK pripomenulo, že práve na žiadosť ministerstva dopravy a NDS boli do územného plánu kraja zadefinované kolektory popri celej diaľnici až po Trnavu.