Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 5. december 2025Meniny má Oto
< sekcia Ekonomika

Allianz eviduje vyše 1800 hlásených škôd po búrkach na východe SR

Na snímke odfúknutá strecha na Čapajevovej ulici po intenzívnych búrkach v Prešove 7. júla 2025. Foto: TASR - Veronika Mihaliková

Výška nákladov dosahuje takmer 2,25 milióna eur.

Bratislava 15. júla (TASR) – Poisťovňa Allianz eviduje 1833 hlásených škôd po búrkach na východnom Slovensku, pričom výška nákladov dosahuje takmer 2,25 milióna eur. Najviac hlásení je z okresov Prešov, Košice, Svidník, Gelnica, Vranov nad Topľou, Sabinov a Bardejov. Informovala o tom poisťovňa.

„Najčastejšie klienti hlásia poškodené či zničené strechy, zatečené priestory domov, rozbité okná, poškodené žalúzie, vonkajšie rolety a solárne panely a zničený záhradný nábytok,“ uviedol riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí poisťovne Dárius Nógli.

Najvyššiu škodu v hodnote 65.000 eur eviduje poisťovňa v podobe odtrhnutej plechovej strechy a izolácie priemyselnej budovy v okrese Bardejov a zatečenie priestorov. K závažnému poškodeniu strechy došlo aj vo výrobnej hale v okrese Vranov nad Topľou, pričom celkové náklady na opravu sa odhadujú na 50.000 eur. V rámci súkromného majetku klientov sa najvyššia škoda pohybuje v sume 25.000 eur, pričom ide o strhnutú strechu na rodinnom dome v okrese Košice. V okrese Prešov zase silný vietor podfúkol časť strechy, ktorá sa prevalila na druhú časť domu a poškodila komín, solárne panely aj balkón. Odhadovaná výška nákladov je v tomto prípade 15.000 eur.

Nógli pripomenul, že pri škode na majetku je potrebné čo najskôr kontaktovať poisťovňu telefonicky, online cez jej webstránku, prípadne cez obchodníka, ktorého má pridelený klient. Zároveň odporúča poškodenie nafotiť a priložiť fotodokumentáciu k hláseniu škody. Následne po zdokumentovaní je možné začať s odstraňovaním škôd a opravou majetku. Menšie škody riešia poisťovne zvyčajne bez obhliadky a poistné plnenie posielajú po dohode s klientom na jeho účet.

V prípade, že je potrebné zamedziť vzniku ešte väčšej škody alebo odstrániť jej následky z hygienických dôvodov, tak je možné začať s odstraňovaním škôd a opravou aj bez kontaktu s poisťovňou. Po doložení všetkých dokumentov, ako sú faktúry a bločky za opravu, poisťovňa vyplatí poistné plnenie klientom do niekoľkých dní. Poškodení môžu požiadať aj o vyplatenie zálohy na opravu.