Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Analýza: Autá strácajú vekom na hodnote, ale nie všetky rovnako

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Henrich Mišovič

Aj napriek súčasnej priaznivej ekonomickej situácii zostáva nový automobil pre mnoho ľudí nedosiahnuteľným snom.

Bratislava 28. októbra (TASR) - Fakt, že nové auto nie je najlepšou investíciou, je všeobecne známy. Nové vozidlá stratia za prvé tri roky v priemere 33 % svojej pôvodnej hodnoty. Existujú však značky a modely, pri ktorých nie je táto strata až taká markantná. Naopak, prémiové značky môžu prísť aj o polovicu z obstarávacej ceny. Vyplýva to z analýzy, ktorú zverejnila sieť autocentier AAA Auto.

Aj napriek súčasnej priaznivej ekonomickej situácii zostáva nový automobil pre mnoho ľudí nedosiahnuteľným snom. Navyše, obrovská strata hodnoty počas prvých rokov prevádzky auta od jeho kúpy odrádza veľa zákazníkov, ktorí sa preto radšej zameriavajú na zánovné autá.

Medzi slovenskými šoférmi najobľúbenejšia značka Škoda podľa analýzy stratí za tri roky 25 až 37 % zo svojej hodnoty. Medzi jej modelmi si najlepšie drží cenu Škoda Rapid, ktorá priemerne príde o 25 % hodnoty. Naopak, vlajková loď mladoboleslavskej automobilky Škoda Superb stratí za tri roky 35 % svojej pôvodnej hodnoty.

V treťom kvartáli roku 2019 bolo na slovenskom trhu inzerovaných 14.997 zánovných jazdených vozidiel, čo je o 6042 viac, ako za rovnaké obdobie vlani. Najčastejší vek bol 1,1 roka a najčastejší stav na odometri sa v rámci tretieho kvartálu ustálil na 12.890 kilometrov. Prvé tri miesta v TOP 10 najviac ponúkaných vozidiel podľa analýzy obsadili Škoda Octavia, Škoda Fabia a Kia Ceed. Prvú desiatku uzatvára Mercedes GLE.