Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 5. december 2025Meniny má Oto
< sekcia Ekonomika

BMW v 1. polroku udržalo predaj na stabilnej úrovni

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Predaj vlajkovej značky BMW klesol o 2,3 % na 1,07 milióna vozidiel.

Mníchov 10. júla (TASR) - Nemecká automobilka BMW v prvom polroku udržala svoj predaj na takmer stabilnej úrovni. Skupina dodala zákazníkom 1.207.388 automobilov značiek BMW, Mini a Rolls-Royce, čo bolo o pol percenta menej ako v rovnakom období minulého roka. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.

BMW, podobne ako ostatné nemecké automobilky, čelí klesajúcemu trendu na vysoko konkurenčnom čínskom trhu. Predaj tam v prvom polroku klesol o 15,5 % na takmer 318.000 vozidiel. Vo všetkých ostatných regiónoch skupina rástla, predovšetkým v Európe, kde predaj zvýšila o 8 % na 498.000 automobilov. V USA predaj vzrástol o 2,7 % na 193.000 vozidiel, keďže automobilka zatiaľ nepreniesla dodatočné náklady spojené s clami na svojich zákazníkov.

Predaj vlajkovej značky BMW klesol o 2,3 % na 1,07 milióna vozidiel. Značka Mini vďaka uvedeniu nových modelov na trh zvýšila predaj až o 17 % na takmer 134.000 vozidiel. Predaj elektromobilov vzrástol o 16 % na 220.500 kusov.