Bratislava 13. februára (TASR) - Elektromobilita už nie je len doménou nových automobilov. Už 10 % všetkých predaných áut vlani tvorili elektromobily, pričom podiel hybridov dosiahol 9 %. Spolu tieto dve skupiny ojazdených vozidiel predstavovali už pätinu všetkých predajov. Naopak, najviac, o 8 %, klesol záujem o dieselové autá, zatiaľ čo benzínové autá si udržali stabilnú pozíciu. Vyplýva to z výsledkov európskej online platformy na nákup a predaj ojazdených automobilov Carvago.
"Za posledný rok vidíme jasný posun v preferenciách zákazníkov. Kým ešte v roku 2023 dominovali na Carvago vozidlá s naftovým motorom, vlani záujem o ne klesol na úkor elektromobilov a hybridov, ktorých predaj sa medziročne zdvojnásobil. Je zrejmé, že zákazníci čoraz viac vyhľadávajú nielen úspornejšie, ale aj modernejšie a ekologickejšie alternatívy. Zvýšený záujem pripisujem okrem iného aj rastúcemu počtu používateľov elektromobilov, a teda aj tých, ktorí už mali možnosť sa v nich povoziť, ako aj väčšej informovanosti, ktorá prispieva k odbúravaniu nedôvery a mýtov," uviedol zakladateľ Carvago Jakub Šulta
V štatistikách predaja si benzínové autá držia stabilný 43-percentný podiel, ale naftové autá čelia klesajúcemu záujmu zákazníkov. Ich podiel medziročne klesol zo 46 % na 38 %, zatiaľ čo elektromobily v súčasnosti tvoria 10 % predaja a hybridy dosiahli 9-percentný podiel. Tento trend podľa Carvago ukazuje, že spotrebitelia sa postupne prispôsobujú prísnejším emisným predpisom a ekonomickým výhodám, ktoré ponúkajú autá na batérie.
Medzi najpredávanejšie elektromobily na platforme Carvago patria Nissan Leaf, Tesla Model 3 a Smart ForTwo. Značný záujem je aj o menšie elektromobily, ako napríklad BMW i3 alebo Fiat 500e, ktoré sú obľúbené najmä v mestských oblastiach.
Carvago je online platforma pre nákup a výkup jazdených automobilov v Európe. Je súčasťou investičnej skupiny EAG s centrálou v Českej republike.