Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 16. jún 2024Meniny má Blanka a Bianka
< sekcia Ekonomika

Pokles predaja áut vlani v Rusku mierne pocítilo aj Porsche

Nové Porsche 911 R počas prezentácie na prvom novinárskom dni 86. medzinárodného Ženevského autosalónu v Ženeve 1. marca 2016. Pre návštevníkov sa brány autosalónu otvoria 3. marca a zostanú otvorené nasledujúcich 10 dní. Viac ako 200 vystavovateľov predstaví 120 svetových a európskych automobilových noviniek. Foto: TASR/AP

Ich odbyt sa medziročne znížil o šesť percent, ale stuttgartská automobilka sa prispôsobila zmenenej situácii.

Moskva 15. januára (TASR) - Pokles predaja áut vlani v Rusku zasiahol aj Porsche, nemeckého výrobcu luxusných vozidiel. Ich odbyt sa medziročne znížil o 6 %, ale stuttgartská automobilka sa prispôsobila zmenenej situácii.

Thomas Stärtzel, šéf pobočky automobilky v Moskve, uviedol, že „Porsche predalo vlani v Rusku takmer 5000 áut“ a svoju pozíciu si na jeho trhu prakticky zachovalo.

V roku 2015 išla dcéra Volkswagenu proti všeobecnému trendu automobilového trhu v krajine. Odbyt áut zvýšila v porovnaní s rokom 2014 o 12 %.

Ruský trh pokladaný na začiatku desaťročia za perspektívne silné odbytisko veľkých medzinárodných výrobcov automobilov prežíva odbytovú krízu už štyri roky. Kým predaj áut v roku 2012 dosiahol 2,9 milióna, vlani klesol na 1,4 milióna. Experti predpokladajú, že tento rok sa ich predaj mierne zvýši.

Porsche ako výrobca prémiovej triedy automobilov pociťuje odbytové krízy kdekoľvek na svete menej ako iní výrobcovia. „Máme prednosť v tom, že sa kúpa Porsche pokladá za potvrdenie vyššieho spoločenského statusu kupujúceho," povedal Stärtzel.

Porsche pôsobí na ruskom trhu od roku 2003. Priemerne 65 % vozidiel každoročne predáva v Moskve.