Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 8. jún 2024Meniny má Medard
< sekcia Ekonomika

Predaj áut v Číne aj v novembri vzrástol, už ôsmy mesiac po sebe

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Čína sa stala svetielkom nádeje pre automobilky, keďže pandémia zasiahla ostatné významné trhy.

Peking 11. decembra (TASR) – Čínsky trh s autami pokračuje v zotavovaní. Predaj vozidiel tam totiž aj v novembri vzrástol, už ôsmy mesiac po sebe a o dvojciferné číslo. Podľa čínskeho združenia výrobcov áut (CAAM) za celý tento rok pravdepodobne dosiahne 25 miliónov kusov.

Najväčší svetový trh s vozidlami tak aj naďalej vedie globálne zotavenie automobilového priemyslu z miním, na ktoré sa prepadol po vypuknutí pandémie nového koronavírusu začiatkom roka.

Z údajov CAAM vyplýva, že v novembri 2020 sa predaj automobilov v Číne medziročne zvýšil o 12,6 % na 2,77 milióna kusov.

Predaj tzv. nových energetických vozidiel (NEV), kam patria nielen elektromobily, ale aj hybridné autá a vozidlá na vodíkové palivové články, v novembri vzrástol piaty mesiac v rade, a to o 104,9 % na 200 000 áut.

Za 11 mesiacov do konca novembra sa však predaj automobilov v Číne znížil o 2,9 % v dôsledku blokád na zastavenie šírenia vírusu začiatkom roka. Napriek tomu je aj tento výsledok lepší ako pokles predaja o 9,1 % v rovnakom období minulého roka.

CAAM očakáva, že na najväčšom automobilovom trhu na svete sa tento rok predá viac ako 20 miliónov osobných vozidiel a 5 miliónov úžitkových, čo zahŕňa nákladné autá aj autobusy. Vlani sa v Číne predalo celkovo 25,77 milióna vozidiel.

Paj Chua z čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií zase odhaduje, že v Číne sa v tomto roku predá viac ako 1,3 milióna NEV, čo predstavuje nárast z 1,2 milióna kusov v minulom roku.

CAAM tiež predpovedá, že predaj áut v Číne sa na budúci rok mierne zvýši a v roku 2025 dosiahne 30 miliónov kusov.

Výrobcovia NEV, ako sú napríklad domáce spoločnosti Nio a Xpeng, ako aj zahraničné firmy, napríklad americká Tesla, rozširujú výrobné kapacity v Číne, kde vláda agresívne podporuje ekologickejšie vozidlá na zníženie znečistenia ovzdušia. Čína sa stala svetielkom nádeje pre automobilky, keďže pandémia zasiahla ostatné významné trhy.