
Predaj podporil najmä dopyt po luxusných vozidlách v USA a Číne.
Autor TASR
Berlín 10. januára (TASR) - Nemecká automobilka BMW dnes zverejnila podrobnejšie výsledky za rok 2012, ktoré potvrdili rekordný predaj. Ten podľa firmy vzrástol takmer o 11 %, keď ho podporil najmä dopyt po luxusných vozidlách v Číne a USA. Informovali o tom agentúry AP a DPA.
BMW Group, pod ktorú spadajú aj značky Rolls-Royce a Mini, predala vlani 1,85 milióna áut. Za posledný mesiac minulého roka dosiahol predaj 181.571 vozidiel, takmer o 15 % viac než v decembri 2011.
Celoročný predaj v Ázii vzrástol zhruba o tretinu, pričom najväčšou mierou v Číne, kde sa predaj za rok 2012 zvýšil o 40 % na 326.444 áut. Dopyt rástol aj v USA, kde BMW celkovo predala minulý rok 347.583 vozidiel. To znamená rast o 14 %.
V Európe sa spoločnosti darilo podstatne menej, no aj tu napriek kríze zaznamenala rast predaja. Na svojom najväčšom trhu vlani zvýšila firma predaj o 0,8 % na 864.812 vozidiel.
BMW Group, pod ktorú spadajú aj značky Rolls-Royce a Mini, predala vlani 1,85 milióna áut. Za posledný mesiac minulého roka dosiahol predaj 181.571 vozidiel, takmer o 15 % viac než v decembri 2011.
Celoročný predaj v Ázii vzrástol zhruba o tretinu, pričom najväčšou mierou v Číne, kde sa predaj za rok 2012 zvýšil o 40 % na 326.444 áut. Dopyt rástol aj v USA, kde BMW celkovo predala minulý rok 347.583 vozidiel. To znamená rast o 14 %.
V Európe sa spoločnosti darilo podstatne menej, no aj tu napriek kríze zaznamenala rast predaja. Na svojom najväčšom trhu vlani zvýšila firma predaj o 0,8 % na 864.812 vozidiel.