Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Ekonomika

Bratislavský kraj vedie v počte domácich i zahraničných návštevníkov

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo, archívne foto Foto: TASR/Martin Baumann

Žiadny z krajov nezaznamenal takýto nárast, sme lídrom, povedal predseda BSK Pavol Frešo.

Bratislava 7. apríla (TASR) – Bratislavský región sa stáva čoraz atraktívnejším pre domácich i zahraničných návštevníkov. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo, za posledný rok stúpol nielen počet domácich či zahraničných turistov, ale aj počet prenocovaní. "Bratislavský kraj sa stal atraktívnym. Sme lídrom," povedal Frešo.

Počet domácich návštevníkov stúpol v uplynulom roku v porovnaní s predchádzajúcim rokom zhruba o 25 percent. Kým teda v roku 2014 navštívilo bratislavský región milión návštevníkov, údaje z roku 2015 hovoria o 1,2 milióna turistov. Neprehliadnuteľný nárast zaznamenal kraj aj v počte zahraničných návštevníkov. Ich počet sa za rovnaké obdobie zvýšil približne o 27 percent, teda zo 600.000 v predminulom roku na 760.000 turistov zo zahraničia v minulom roku. Najviac, takmer štvrtina, bola z Česka, Rakúska a Nemecka. "Žiadny z krajov nezaznamenal takýto nárast," skonštatoval Frešo.

Bratislavský kraj vedie podľa neho aj v počte prenocovaní. Tu stúpol počet o približne 31 percent, teda zhruba na 2,5 milióna. Región tak predbehol aj Žilinu či Prešov, ktoré mali donedávna vyššie počty prenocovaní. "Za minulý rok máme zlatú medailu," doplnil Frešo.

Pre región sú tieto údaje podľa predsedu kraja dôležitým signálom a naďalej chcú zatraktívňovať služby ponúkané návštevníkom. Na svoju propagáciu využíva Bratislavský kraj v súčasnosti aj sociálne siete Facebook, Twitter a Instagram. Aj cez nej predstavuje atrakcie, krásy regiónu či tipy na výlety. Aktuálne spúšťa aj mobilnú aplikáciu Bratislava Region, ktorá by mala byť komplexným sprievodcom cestovného ruchu v bratislavskom regióne.

Kraj sa chce naďalej propagovať a približovať novým potenciálnym návštevníkom aj v rámci rôznych kultúrnych či športových podujatí doma i v zahraničí, a to najmä v rámci akcie „Roadshow“. Predstaví sa vo všetkých krajoch, stánok nebude chýbať ani na letných festivaloch Pohoda, Rudava, Východná, Grape či na leteckých dňoch v Banskej Bystrici. V oblasti agroturistiky by sa mohol kraj prezentovať s Malokarpatskou vínnou cestou vo Vroclave či Prahe, uvažuje sa tiež o vínnom festivale v Maďarsku. Podľa výkonného riaditeľa Krajskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Region Tourism Lukáša Dobrockého sa uvažuje aj o Maratóne mieru v Košiciach či vianočných trhoch v Schlosshoffe. "Bratislava nie je len pre bohatých, ale pre všetkých," doplnil Dobrocký.