V súlade so stratégiou Pošta 2020 sú pre poštu podnety od zákazníkov prínosom v zlepšovaní poštových služieb.
Autor TASR
Bratislava 31. marca (TASR) – Celkový počet reklamácií na Slovenskej pošte aj vďaka podnetom od zákazníkov za posledné tri roky klesol o viac ako 10.000. Informovala o tom hovorkyňa pošty Eva Rovenská. Priblížila, že počas jedného roka Slovenská pošta spracuje viac ako 580 miliónov transakčných úkonov, z ktorých je reklamovaných menej ako 0,01 % prípadov.
Podotkla, že v súlade so stratégiou Pošta 2020 sú pre poštu podnety od zákazníkov prínosom v zlepšovaní poštových služieb. Na základe podnetov a pozorovaní zákazníkov napríklad upravila otváracie hodiny vybraných pobočiek, pristúpila k úprave nastavenia vyvolávacích systémov podľa vyťaženosti vybraných poštových prevádzok či zapracovala zmenu procesov do interných postupov.
V roku 2019 zákazníci podali 51.155 reklamácií, z ktorých 42 % Slovenská pošta vyhodnotila ako opodstatnené. "Najčastejšie zákazníci reklamovali nedodanie zásielky, čo z celkového počtu podaní predstavuje 30 %. Najmenej reklamácií podali zákazníci za nevyplatenie dobierkovej sumy (753)," vyčíslila hovorkyňa. V porovnaní s minulým rokom Slovenská pošta zaznamenala zvýšenie spokojnosti zákazníkov pri dodávaní doručeniek, počet reklamácií za nedodanie doručeniek poklesol o viac ako 18 %.
Z pohľadu opodstatnenosti reklamácií zaznamenala pošta najvýraznejší pokles v prípade reklamovania nedodania doručenky (-45,43 %), nevyplatenia dobierkovej sumy (-8,93 %) a nevyplatenia sumy poštového poukazu (-6,67 %). "V prípade reklamácie za poškodenie zásielky, nedodanie zásielky a oneskorené dodanie zásielky počet opodstatnených reklamácií narástol," dodala Rovenská.
Každý podnet od zákazníkov rieši Slovenská pošta podľa reklamačného poriadku schváleného Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR. Zákazníci sa môžu so svojimi podnetmi obrátiť na zákaznícky servis Slovenskej pošty, prostredníctvom chatbotu umiestneného na internetovej stránke Slovenskej pošty, mailom, telefonicky alebo písomne na adresu spoločnosti.
Podotkla, že v súlade so stratégiou Pošta 2020 sú pre poštu podnety od zákazníkov prínosom v zlepšovaní poštových služieb. Na základe podnetov a pozorovaní zákazníkov napríklad upravila otváracie hodiny vybraných pobočiek, pristúpila k úprave nastavenia vyvolávacích systémov podľa vyťaženosti vybraných poštových prevádzok či zapracovala zmenu procesov do interných postupov.
V roku 2019 zákazníci podali 51.155 reklamácií, z ktorých 42 % Slovenská pošta vyhodnotila ako opodstatnené. "Najčastejšie zákazníci reklamovali nedodanie zásielky, čo z celkového počtu podaní predstavuje 30 %. Najmenej reklamácií podali zákazníci za nevyplatenie dobierkovej sumy (753)," vyčíslila hovorkyňa. V porovnaní s minulým rokom Slovenská pošta zaznamenala zvýšenie spokojnosti zákazníkov pri dodávaní doručeniek, počet reklamácií za nedodanie doručeniek poklesol o viac ako 18 %.
Z pohľadu opodstatnenosti reklamácií zaznamenala pošta najvýraznejší pokles v prípade reklamovania nedodania doručenky (-45,43 %), nevyplatenia dobierkovej sumy (-8,93 %) a nevyplatenia sumy poštového poukazu (-6,67 %). "V prípade reklamácie za poškodenie zásielky, nedodanie zásielky a oneskorené dodanie zásielky počet opodstatnených reklamácií narástol," dodala Rovenská.
Každý podnet od zákazníkov rieši Slovenská pošta podľa reklamačného poriadku schváleného Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR. Zákazníci sa môžu so svojimi podnetmi obrátiť na zákaznícky servis Slovenskej pošty, prostredníctvom chatbotu umiestneného na internetovej stránke Slovenskej pošty, mailom, telefonicky alebo písomne na adresu spoločnosti.