Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Za presvetlenie 7 kilometrov okrajov ciest zaplatila RSC 9000 eur

Ľudí bez práce prijali do zamestnania MSJ na základe zmluvy s RSC Banská Bystrica v rámci projektu Banskobystrického samosprávneho kraja.

Jelšava 5. júla (TASR) - Za vyčistenie a presvetlenie 7-kilometrového úseku cesty 2/526 z Jelšavy do rekreačnej oblasti Hrádok vyfakturovali Mestské služby Jelšava (MSJ) Regionálnej správe ciest (RSC) v Banskej Bystrici 9000 eur. Ako pre TASR povedal riaditeľ MSJ Ján Hyžnaj, suma odzrkadľuje reálne náklady za prácu a výdavky spojené so zamestnávaním 10 ľudí.

Ľudí bez práce prijali do zamestnania MSJ na základe zmluvy s RSC Banská Bystrica v rámci projektu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK). Pracovné zmluvy s nimi uzatvorili na dobu určitú na päť mesiacov. Ich úlohou je vyčistiť okraj cesty na šírku troch až piatich metrov od trávy a kríkov. Mestská organizácia musí plniť všetky požiadavky, ktoré pre zamestnávanie ľudí vyplývajú zo Zákonníka práce. Sú zaradení ako robotníci v prvej triede a dostávajú plat na úrovni minimálnej mzdy. Vzhľadom na náročnosť práce im už dvakrát museli kúpiť pracovné oblečenie a obuv. Tiež sa museli postarať o pracovné náradie a o dopravu na miesto pracoviska.

"Celý čas sú ľudia tak pod našou kontrolou a minimálne raz za týždeň ich chodia kontrolovať pracovníci RSC alebo BBSK. Odvedenú prácu nakoniec vidia všetci a ocenia ju najmä vodiči. Teraz už vidia, že za zákrutou ide napríklad iné auto. Na Hrádok je to približne 7-kilometrový úsek. Čistili obe strany, preto hovorím o 14-kilometrovom úseku. Peniaze, ktoré nám RSC preplatila, nám skutočne pokryli náklady, ktoré sme mali spojené so zamestnaním týchto ľudí," povedal Hyžnaj.

Skupina desiatich ľudí, prevažne Rómov, čistí rovnakým spôsobom cestu medzi Jelšavou a Gemerskými Teplicami. Neskôr sa presunú na údržbu cesty smerom na obec Nandraž. "Zmluvy majú uzatvorené do konca septembra, ale práce by tu mali minimálne na jeden rok. Uvidíme, aké bude hodnotenie ich práce zo strany objednávateľa, ale podľa môjho názoru by mohli pokračovať aj na jar budúceho roka. Na túto prácu doteraz RSC nemala vlastné prostriedky. Na presvetlenie okrajov ciest nie je možné nasadiť techniku. Teraz môžeme skutočne povedať, že spojnica medzi Jelšavou a Rožňavou je minimálne v úseku po Hrádok skutočne bezpečnejšia," dodal riaditeľ.