Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

Chýbajúcu časť dôchodku majú klienti Poštovej banky na osobnom účte

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Ondrej Podolinský

Poštová banka ponúka službu doručovania dôchodku priamo domov.

Bratislava 19. januára (TASR) – Valorizovaná časť dôchodkov, ktorú klienti Poštovej banky v januári napriek zvýšeniu nedostali, je na ich osobných účtoch v tejto banke. Klientom Poštovej banky poberajúcim dôchodky v hotovosti nebola v januári doručená valorizácia domov, avšak nájdu si ju na svojich osobných účtoch. Vo štvrtok o tom informovala Sociálna poisťovňa (SP) s tým, že pôvodnú sumu dôchodkov napriek valorizácii dostali seniori využívajúci službu doručovania dôchodku domov.

Ako uviedla hovorkyňa Poštovej banky Lenka Kalafut Lendacká, Poštová banka ponúka službu doručovania dôchodku priamo domov. Klient si potom vyberie, či chce doručovať celý dôchodok v hotovosti, alebo si časť vyplácaného dôchodku ponechá na účte a zvyšnú si nechá doručiť priamo domov. Hovorca SP Martin Kontúr upozornil, že konkrétne doručovanie výšky dôchodku prostredníctvom Poštovej banky nie je v kompetencii SP.

Zmeny vo výške sumy doručovanej domov sa podľa Kalafut Lendackej vykonávajú raz ročne, konkrétne začiatkom kalendárneho roka. Zmena sa následne premietne do sumy vyplácanej v hotovosti od februára. "To znamená, že vo februári už budú mať domov doručenú celú zvýšenú sumu. Chceme ubezpečiť našich klientov, že dôchodky vyplatené v januári Sociálnou poisťovňou majú v plnej výške k dispozícii. Rozdiel v sume je na ich osobnom účte," uvieda Kalafut Lendacká. Dodala, že sa klienti môžu obrátiť na Poštovú banku osobne na obchodnom mieste alebo telefonicky.