< sekcia Ekonomika

Prievidza a Bojnice obstarajú nový plán dopravnej obslužnosti

Slávnostné odovzdanie 30 nových autobusov pre prímestskú dopravu pre SAD Prievidza, a. s., v pondelok v Prievidzi 27. júna 2016. Foto: TASR - Alexandra Moštková

Projekt dopravnej obslužnosti je jednou zo zložiek generelu dopravy, ktorý zahŕňa viaceré druhy dopravy.

Prievidza/Bojnice 1. júla (TASR) - Súčasný i budúci vývoj mestskej hromadnej dopravy (MHD) na území Prievidze i Bojníc by mal odrážať nový plán dopravnej obslužnosti, ktorý majú záujem obstarať samosprávy oboch miest. Zámer počíta s troma alternatívami a na svojich ostatných rokovaniach tento týždeň ho odobrili prievidzskí i bojnickí mestskí poslanci.

Projekt dopravnej obslužnosti je jednou zo zložiek generelu dopravy, ktorý zahŕňa viaceré druhy dopravy. "Bude sa tam riešiť viac vecí súbežne, my v podstate máme záujem dať zhotoviť projekt, ktorý by bol nejakou odpoveďou, akým spôsobom má do budúcna fungovať mestská hromadná doprava v Prievidzi. Čiže či sú tie trasy správne, či ich nezmeniť, kadiaľ chodiť, koľko autobusov, ako často. Chceme zistiť reálnu potrebu fungovania mestskej hromadnej dopravy na ďalšie obdobie," uviedol viceprimátor Prievidze Ľuboš Maxina.

Doplnil, že súčasný projekt obslužnosti MHD na území oboch hornonitrianskych miest vznikol už v minulosti, no život mesta sa za desať rokov už zmenil. "Vyrástla nám Nábrežná ulica, prichádza nám Brose a všetky tieto veci bude treba zohľadniť v novom projekte dopravnej oblužnosti," podotkol.


Bojnický zámok
Foto: TASR/Pavol Remiáš


Plán počíta s troma alternatívami. "Predovšetkým máme záujem zachovať spoločnú mestskú hromadnú dopravu s mestom Bojnice, a to aj z dôvodu zabezpečenia obslužnosti Nemocnice s poliklinikou Prievidza so sídlom v Bojniciach. Druhá alternatíva bude vypracovanie projektu dopravnej obslužnosti pre každé mesto samostatne s tým, že máme záujem zistiť, aké ekonomické dopady budú z toho plynúť pre jednotlivé mestá. Tretia alternatíva, ktorá bude predmetom zhotovenia, bude rozšírenie mestskej hromadnej dopravy o obec Opatovce nad Nitrou," vymenoval prievidzský viceprimátor. Podľa jeho slov by rozšírenie MHD do Opatoviec nad Nitrou nemalo byť veľmi nákladné, dnes totiž končia niektoré linky MHD bezprostredne na hranici jej katastra pri kúpeľoch.

Predpokladané náklady na obstaranie plánu dopravnej obslužnosti sa v závislosti od troch alternatív pohybujú približne od 28.000 eur do 35.000 eur bez dane z pridanej hodnoty. Na zhotoviteľa plánu vyhlási prievidzská radnica súťaž. Po jeho vypracovaní budú všetky tri alternatívy predložené na rokovanie mestských, respektíve obecného zastupiteľstva všetkých troch dotknutých samospráv, teda prievidzskej, bojnickej a opatovskej.

Plán obslužnosti budú môcť sídla pripomienkovať počas jeho vypracovávania, ktoré by malo trvať približne šesť mesiacov od uzavretia zmluvy. "Tento krok je nevyhnutný preto, aby sme mohli následne vyhlásiť súťaž o dopravcu, ktorý už bude súťažiť chod MHD podľa nového plánu dopravnej obslužnosti," dodal Maxina.