Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v máji 93 bodov oproti 95 bodom v apríli. Májová hodnota predstavuje najslabšiu úroveň spotrebiteľskej dôvery od januára 2019, keď index dosiahol 92 bodov.
Autor TASR
Paríž 27. mája (TASR) - Spotrebiteľská dôvera vo Francúzsku klesla tento mesiac na takmer 1,5-ročné minimum. Spotrebitelia sú pesimistickí najmä čo sa týka súčasnej ekonomickej situácie a obavy majú aj z rastu nezamestnanosti v nasledujúcom období. Poukázali na to údaje, ktoré v stredu zverejnil francúzsky štatistický úrad.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v máji 93 bodov oproti 95 bodom v apríli. Májová hodnota predstavuje najslabšiu úroveň spotrebiteľskej dôvery od januára 2019, keď index dosiahol 92 bodov. Index zároveň zostáva hlboko pod dlhodobým priemerom, ktorý predstavuje hodnota 100 bodov.
Klesol najmä podindex poukazujúci na životnú úroveň za posledné obdobie, kde čiastkový index dosiahol -48 bodov. To znamená výrazný pokles v porovnaní s aprílom, keď príslušný podindex dosiahol -31 bodov.
Zvýšili sa aj obavy spotrebiteľov v súvislosti s nezamestnanosťou. Príslušný podindex vzrástol o 18 na 79 bodov.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v máji 93 bodov oproti 95 bodom v apríli. Májová hodnota predstavuje najslabšiu úroveň spotrebiteľskej dôvery od januára 2019, keď index dosiahol 92 bodov. Index zároveň zostáva hlboko pod dlhodobým priemerom, ktorý predstavuje hodnota 100 bodov.
Klesol najmä podindex poukazujúci na životnú úroveň za posledné obdobie, kde čiastkový index dosiahol -48 bodov. To znamená výrazný pokles v porovnaní s aprílom, keď príslušný podindex dosiahol -31 bodov.
Zvýšili sa aj obavy spotrebiteľov v súvislosti s nezamestnanosťou. Príslušný podindex vzrástol o 18 na 79 bodov.