Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Dôvera francúzskych spotrebiteľov v ekonomiku sa vo februári nezmenila

Parížska Eiffelova veža. Foto: TASR/AP

Z výsledkov prieskumu vyplýva, že index spotrebiteľskej dôvery v druhej najväčšej ekonomike eurozóny zostal vo februári na úrovni 104 bodov, ktorú dosiahol v januári.

Paríž 26. februára (TASR) - Dôvera francúzskych spotrebiteľov v ekonomiku zostala vo februári na januárovej úrovni. Ukázali to v stredu najnovšie údaje štatistického úradu INSEE.

Z výsledkov prieskumu vyplýva, že index spotrebiteľskej dôvery v druhej najväčšej ekonomike eurozóny zostal vo februári na úrovni 104 bodov, ktorú dosiahol v januári.

Hodnota indexu sa tak udržala nad dlhodobým priemerom 100 bodov a prekonala aj odhady ekonómov, ktorí predpovedali, že klesne na 103 bodov.

Prieskum zároveň odhalil, že názor domácností na vývoj ich budúcej finančnej situácie sa zhoršil a príslušný čiastkový index klesol o 2 body na -5 bodov, zatiaľ čo hodnotenie minulej finančnej situácie sa zlepšilo o jeden bod na -15 bodov.

Okrem toho, podiel domácností, ktoré sa domnievajú, že je vhodný čas na väčšie nákupy, sa vo februári mierne znížil, pričom príslušný index klesol na -8 z -7 bodov.

A zároveň ukazovateľ, ktorý vyjadruje ich schopnosť šetriť v budúcnosti, sa zvýšil o jeden bod na nulu.

Obavy Francúzov z vývoja nezamestnanosti sa však výrazne znížili, pričom zodpovedajúci čiastkový index klesol na -6 bodov, čo je jeho najnižšia úroveň od júla 2007.