Index mapujúci podiel domácností, ktoré sú ochotné míňať aj za väčšie nákupy, tiež klesol, a to o šesť bodov na -19 bodov, čo je pod jeho dlhodobým priemerom.
Autor TASR
Paríž 27. januára (TASR) - Dôvera francúzskych spotrebiteľov v ekonomiku v januári klesla. A viac, ako analytici odhadovali. Dôvodom sú najmä obavy domácností zo zhoršenia ich finančnej situácie a zvýšenia nezamestnanosti. Ukázali to v stredu výsledky prieskumu štatistického úradu INSEE.
Podľa údajov INSEE sa index spotrebiteľskej dôvery v druhej najväčšej ekonomike eurozóny v januári znížil na 92 bodov z decembrových 95 bodov. Ekonómovia pritom očakávali, že klesne na 94 bodov.
Hodnotenie budúcej finančnej situácie sa pritom v januári zhoršilo. Príslušný čiastkový index klesol na -9 z -4 bodov v decembri. A v prípade minulej finančnej situácie sa znížil o dva body na -17 bodov.
Index mapujúci podiel domácností, ktoré sú ochotné míňať aj za väčšie nákupy, tiež klesol, a to o šesť bodov na -19 bodov, čo je pod jeho dlhodobým priemerom.
Zhoršilo sa aj posúdenie budúcej životnej úrovne vo Francúzsku a príslušný index klesol na -51 z -42 bodu. A zároveň index odrážajúci obavy z nezamestnanosti vzrástol na 76 zo 60 bodov.
Aj plány spotrebiteľov v súvislosti s úsporami výrazne vzrástli. Zodpovedajúci čiastkový index vyskočil o 11 bodov na 38 bodov, čo je jeho najvyššia úroveň od decembra 2012 a veľmi blízko historického maxima.
Ukazovateľ merajúci spotrebiteľské ceny za posledných 12 mesiacov sa ustálil na úrovni -39 bodov a stagnoval aj čiastkový index budúcich spotrebiteľských cien na úrovni -29 bodov.
Podľa údajov INSEE sa index spotrebiteľskej dôvery v druhej najväčšej ekonomike eurozóny v januári znížil na 92 bodov z decembrových 95 bodov. Ekonómovia pritom očakávali, že klesne na 94 bodov.
Hodnotenie budúcej finančnej situácie sa pritom v januári zhoršilo. Príslušný čiastkový index klesol na -9 z -4 bodov v decembri. A v prípade minulej finančnej situácie sa znížil o dva body na -17 bodov.
Index mapujúci podiel domácností, ktoré sú ochotné míňať aj za väčšie nákupy, tiež klesol, a to o šesť bodov na -19 bodov, čo je pod jeho dlhodobým priemerom.
Zhoršilo sa aj posúdenie budúcej životnej úrovne vo Francúzsku a príslušný index klesol na -51 z -42 bodu. A zároveň index odrážajúci obavy z nezamestnanosti vzrástol na 76 zo 60 bodov.
Aj plány spotrebiteľov v súvislosti s úsporami výrazne vzrástli. Zodpovedajúci čiastkový index vyskočil o 11 bodov na 38 bodov, čo je jeho najvyššia úroveň od decembra 2012 a veľmi blízko historického maxima.
Ukazovateľ merajúci spotrebiteľské ceny za posledných 12 mesiacov sa ustálil na úrovni -39 bodov a stagnoval aj čiastkový index budúcich spotrebiteľských cien na úrovni -29 bodov.