Štokholm 18. júla (TASR) - Švédsky výrobca domácich spotrebičov Electrolux sa v 2. štvrťroku vrátil k zisku. Nenaplnil však očakávania analytikov pre slabý dopyt v Európe. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a RTTNews.
Electrolux vykázal za 2. štvrťrok 2025 zisk 178 miliónov švédskych korún (15,82 milióna eur) po strate 80 miliónov SEK v minulom roku.
Prevádzkový zisk švédskej skupiny, ktorej patria aj značky Frigidaire či AEG, sa v sledovanom období zvýšil na 797 miliónov SEK zo 419 miliónov SEK v predchádzajúcom roku. Prevádzková marža stúpla na 2,5 % z vlaňajších 1,2 % najmä vďaka zlepšeniu v Severnej Amerike.
Ak sa však do tohto výsledku nezapočíta jednorazový zisk vo výške 180 miliónov SEK z predaja ochrannej známky Kelvinator v Indii, prevádzkový zisk zaostal za prognózou vo výške 710 miliónov SEK.
Čisté tržby medzitým klesli na 31,28 miliardy SEK z minuloročných 33,82 miliardy SEK. Organický rast tržieb dosiahol 1,8 % poháňaný rastom v Severnej Amerike a Latinskej Amerike, čiastočne kompenzovaný miernym poklesom v Európe, Ázii, Tichomorí, na Blízkom východe a v Afrike.
(1 EUR = 11,2505 SEK)