Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Ekonomika

FIGEĽ: Situáciu s palivovými kartami sme chceli dať do poriadku

Ján Figeľ Foto: TASR/Henrich Mišovič

Výber spoločnosti, ktorá mala zabezpečiť platby mýta cez palivové karty, nebol v poriadku. Uviedol to dnes v pléne NR SR bývalý minister dopravy Ján Figeľ (KDH).

Bratislava 12. decembra (TASR) - Výber spoločnosti, ktorá mala zabezpečiť platby mýta cez palivové karty, nebol v poriadku. Uviedol to dnes v pléne bývalý minister dopravy Ján Figeľ (KDH) s tým, že za jeho pôsobenia v rezorte chcel vzťahy medzi spoločnosťami Skytoll a Fleetpay upraviť.

"Áno potvrdzujem a súhlasím s tým, že tak ako to bolo urobené, to nebolo v poriadku, lebo koncesionár si urobil bokovku a urobil si dohodu s firmou Fleetpay. Preto sme obhajovali jednu z možností, že štát vstúpi do priameho vzťahu s týmto poskytovateľom a pokúsi sa tento vzťah dať do poriadku," priblížil Figeľ.

Reagoval tým na kritiku súčasného ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD), ktorého sa snaží opozícia odvolať z funkcie. Počiatek upozornil na to, že počas Figeľovho pôsobenia na ministerstve zvažoval možnosť priameho podpísania zmluvy Národnej diaľničnej spoločnosti s firmou Fleetpay. Tá mala pôvodnú zmluvu s mýtnou spoločnosťou Skytoll a práve spoločnosť Fleetpay opozícia kritizuje za drahé poskytovanie tejto služby. Figeľ však vysvetlil, že zámerom priameho podpísania zmluvy bolo upraviť podmienky.

"Ďalšie kroky mali byť o tom, že rokovaním by sa za istých kritérií nastavila primeraná služba aj z hľadiska ceny," priblížil Figeľ. Tiež navrhoval, aby sa uskutočnilo verejné obstarávanie, ktoré by ale nebolo pod gesciou Skytollu, ale pod gesciou štátu, teda Národnej diaľničnej spoločnosti.

Zároveň uviedol, že v rezorte dopravy pôsobil 15 mesiacov. "Podarilo sa veľa dobrého, aj sa veľa nepodarilo, lebo je to krátke obdobie. Zastavil som predražené kšefty," skonštatoval Figeľ.

V rámci faktických poznámok si však vyslúžil kritiku od poslancov vládnej strany Smer-SD. Vyčítali mu napríklad, že na konci svojho funkčného obdobia podpísal zmluvu na nepotrebný softvér za 4 milióny eur v Železničnej spoločnosti Slovensko, alebo to, že Slovenská správa ciest platila za výrub jedného stromu 1100 eur. "Mohli by ste nám vysvetliť, ako sa stalo to, že Slovenská pošta nakupovala v roku 2011 autá o 28 % drahšie, ako boli cenníkové ceny," spýtal sa v pléne Figeľa vládny poslanec Boris Susko (Smer-SD).