Výmaz sa týka tých účtov, ktoré daňovníci nevyužívali od 1. januára 2020.
Autor TASR
Bratislava 4. mája (TASR) - Na portáli Finančnej správy (FS) SR existuje takmer 15.000 duplicitných účtov, ktoré klienti nevyužívajú. Tento stav im pritom môže komplikovať plnenie daňových povinností a FS sa preto rozhodla takéto účty vymazať. Dotknutých používateľov bude v predstihu informovať, informovala v stredu FS.
"Používatelia portálu FS sa tohto kroku nemusia obávať. Zrušenie duplicitných účtov nemá žiadny vplyv na ich autorizácie k subjektom. Všetky väzby na subjekty zostanú bez zmeny. Táto aktivita nemá tiež žiadny vplyv na prihlasovanie prostredníctvom občianskych preukazov s elektronickým čipom (eID) či podávanie a podpisovanie podaní," uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská.
Výmaz sa týka tých účtov, ktoré daňovníci nevyužívali od 1. januára 2020. Subjektom bude ponechaný len účet podľa posledného prihlásenia, resp. vybraný účet s najnižšou hodnotou čísla prihlasovacieho mena.
Finančná správa bude dotknuté subjekty o zrušení vybraného účtu informovať v predstihu prostredníctvom softwarningu. K tomuto kroku nie je preto potrebné kontaktovať finančnú správu. Následne dotknuté subjekty dostanú aj informáciu o ich ponechanom účte, prostredníctvom ktorého sa budú môcť naďalej na PFS prihlasovať. Klienti sa nemusia obávať ani v prípade, ak k ponechanému účtu nebudú poznať heslo, prípadne ho zabudli. Obnoviť si ho môžu priamo na portáli FS.
"Používatelia portálu FS sa tohto kroku nemusia obávať. Zrušenie duplicitných účtov nemá žiadny vplyv na ich autorizácie k subjektom. Všetky väzby na subjekty zostanú bez zmeny. Táto aktivita nemá tiež žiadny vplyv na prihlasovanie prostredníctvom občianskych preukazov s elektronickým čipom (eID) či podávanie a podpisovanie podaní," uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská.
Výmaz sa týka tých účtov, ktoré daňovníci nevyužívali od 1. januára 2020. Subjektom bude ponechaný len účet podľa posledného prihlásenia, resp. vybraný účet s najnižšou hodnotou čísla prihlasovacieho mena.
Finančná správa bude dotknuté subjekty o zrušení vybraného účtu informovať v predstihu prostredníctvom softwarningu. K tomuto kroku nie je preto potrebné kontaktovať finančnú správu. Následne dotknuté subjekty dostanú aj informáciu o ich ponechanom účte, prostredníctvom ktorého sa budú môcť naďalej na PFS prihlasovať. Klienti sa nemusia obávať ani v prípade, ak k ponechanému účtu nebudú poznať heslo, prípadne ho zabudli. Obnoviť si ho môžu priamo na portáli FS.