Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

VIDEO: HLUBOCKÝ: Regionálna cezhraničná železničná doprava je dôležitá

Na snímke zľava generálny riaditeľ Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) Miroslav Kocák, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., Filip Hlubocký, generálny riaditeľ Správy želeničnej dopravnej cesty Pavel Surý a predseda predstavenstva spoločnosti České dráhy (ČD) Pavel Krtek počas brífingu s novinármi 20. októbra 2016 v Bratislave. Foto: TASR - Martin Baumann

Generálny riaditeľ ŽSR Miroslav Kocák vníma podľa svojich slov cezhraničnú spoluprácu hlavne cez tzv. koridorové trate.

Bratislava 20. októbra (TASR) - Regionálna cezhraničná železničná doprava je veľmi dôležitá. Uviedol to dnes v Bratislave na brífingu zástupcov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), Železníc SR (ŽSR), Českých dráh (ČD) a Správy železničnej dopravnej cesty, v rámci konferencie "Železničná doprava pre kraje" predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

"Vnímame regionálnu cezhraničnú dopravu ako niečo, čo je veľmi dôležité, jednak pri rozvíjaní spolupráce medzi našimi krajinami, jednak pre rozvoj regiónov, ako aj pre možnosti ich rastu. Spolupráca funguje, myslím, na dobrej úrovni, vidíme priestor pre to, aby sa ďalej rozvíjala a aby dopravná služba, ktorú poskytujeme, mohla byť poskytovaná vo väčšom rozsahu tak, aby zabezpečovala všetky požiadavky našich zákazníkov," priblížil šéf ZSSK.



"Vidíme taktiež priestor na to, aby sme za našu stranu pripravili dobrú koncepciu rozvoja daných regiónov, ktoré spolupracujú. Vieme, že ľudia cestujú za prácou či štúdiom. Uvedomujeme si preto veľkú potrebu investícií, ako do vlakov, tak aj do infraštruktúry," doplnil Hlubocký.

Generálny riaditeľ ŽSR Miroslav Kocák vníma podľa svojich slov cezhraničnú spoluprácu hlavne cez tzv. koridorové trate. "Štvrtý koridor, teda trať Devínska Nová Ves (DNV) - Kúty mienime do roku 2018 zmodernizovať v úseku od štátnej hranice po Kúty na traťovú rýchlosť 160 km/hodinu, a v úseku Kúty-DNV-Bratislava na rýchlosť do 200 km/hod. Máme na českú stranu síce viac koľajových prepojení, ale uvedená trať je nosná," poznamenal Kocák.

"Ostatné trate udržiavame v prevádzkyschopnom stave. Modernizačné ciele na týchto regionálnych tratiach však zatiaľ nemáme. Môžme sa touto myšlienkou zaoberať, ak bude väčšia požiadavka od dopravcov na osobnú dopravu," poznamenal šéf ŽSR.

Podľa slov šéfa ČD Pavla Krteka sa v poslednom čase na regionálnu koľajovú dopravu "trochu zabúdalo" a je preto potrebné na oboch stranách hranice vylepšiť vzájomné prepojenia. "Je nutné mať nielen vlakové súpravy, ale aj príslušnú infraštruktúru," podčiarkol Krtek. Slovensko je podľa jeho slov pre ČD jeden z kľúčových partnerov.