Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Nálada amerických spotrebiteľov sa v máji mierne zlepšila

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Podindex súčasnej ekonomickej situácie, ktorý poukazuje na to, ako spotrebitelia hodnotia momentálne ekonomické podmienky, klesol v máji na 71,1 bodu z aprílovej hodnoty 73 bodov.

Washington 26. mája (TASR) - Spotrebiteľská dôvera v USA zaznamenala tento mesiac rast, čo signalizuje, že to najhoršie v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu už majú USA za sebou, keďže ekonomika sa postupne začala otvárať. Rozsah rastu je však mierny, čo zasa naznačuje, že Američania počítajú s dlhším zotavovaním, najmä zotavovanie trhu práce.

Ako v utorok uviedol inštitút Conference Board, index spotrebiteľskej dôvery vzrástol v máji na 86,6 bodu z aprílovej hodnoty 85,7 bodu. Aprílový údaj bol revidovaný smerom nadol z pôvodne udávanej hodnoty 86,9 bodu. Ekonómovia, ktorí vychádzali z predbežnej hodnoty indexu za apríl, očakávali jeho rast v máji až na 87,5 bodu.

Podindex súčasnej ekonomickej situácie, ktorý poukazuje na to, ako spotrebitelia hodnotia momentálne ekonomické podmienky, klesol v máji na 71,1 bodu z aprílovej hodnoty 73 bodov.

Na druhej strane podindex očakávaní, ktorý vychádza z vyhliadok spotrebiteľov na najbližšie obdobie v oblasti príjmov či podmienok na trhu práce, vzrástol z aprílových 94,3 bodu na 96,9 bodu. Aj napriek optimistickým očakávaniam sa však domácnosti naďalej obávajú vývoja osobných financií.