Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 2. máj 2024Meniny má Žigmund
< sekcia Ekonomika

Nálada francúzskych spotrebiteľov sa v júni zlepšila

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Index spotrebiteľskej dôvery v júni stúpol na 97 bodov z 93 bodov v máji.

Paríž 26. júna (TASR) – Nálada francúzskych spotrebiteľov sa v júni zlepšila na trojmesačné maximum. Dôvodom je uvoľňovanie reštrikcií prijatých na zastavenie šírenia nového koronavírusu.

Index spotrebiteľskej dôvery v júni stúpol na 97 bodov z 93 bodov v máji, uviedol francúzsky štatistický úrad Insee. Ekonómovia počítali so zvýšením len na 95 bodov. Index však zostáva pod dlhodobým priemerom 100 bodov.

Viac domácností považovalo v júni, že je vhodný čas na veľké nákupy. Zlepšilo sa tiež hodnotenie vyhliadok finančnej situácie spotrebiteľov rovnako ako minulej aj budúcej životnej úrovne.