Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 16. jún 2024Meniny má Blanka a Bianka
< sekcia Ekonomika

Hyundai a Kia chcú tento rok zvýšiť predaj o 1,5 % na 8,13 milióna áut

Model Hyundai Genesis, ilustračné foto Foto: TASR/AP

Hyundai Motor si dala za cieľ predať tento rok 5,01 milióna áut a Kia Motors chce predať 3,12 milióna vozidiel.

Soul 4. januára (TASR) - Juhokórejské automobilky Hyundai Motor a jej dcéra Kia Motors predpovedajú, že ich odbyt sa tento rok zvýši o 1,5 % na 8,13 milióna vozidiel. Obom automobilkám sa pritom vlani nepodarilo dosiahnuť svoj cieľ v oblasti predaja, prvýkrát od globálnej finančnej krízy v roku 2008. Informovala o tom agentúra Reuters.

Podľa predbežných údajov odbyt vozidiel z produkcie Hyundai a Kia v roku 2015 takmer stagnoval, keď stúpol len na 8,01 milióna áut z 8 miliónov vozidiel v predchádzajúcom roku 2014. Obe firmy si pritom dali za cieľ dosiahnuť nárast predaja v minulom roku na 8,2 milióna automobilov.

Juhokórejský automobilový konglomerát, ktorý je z hľadiska predaja piatym najväčším výrobcom vozidiel na svete, očakáva v tomto roku nárast odbytu vďaka zníženiu daní na malé autá. Zároveň však varuje, že jeho odbyt na rozvíjajúcich trhoch zostane utlmený. A obáva sa tiež pomalšieho rastu predaja na domácom trhu, a tiež v Európe a USA.

Juhokórejské firmy v uplynulých rokoch začali vytláčať z trhu v USA domáce americké a japonské automobilky, zatiaľ čo v Číne v ďalších transformujúcich sa ekonomikách ich predaj spomaľuje v dôsledku spomaľovania čínskej ekonomiky a oslabenia ruskej a brazílskej meny.

Hyundai Motor si dala za cieľ predať tento rok 5,01 milióna áut a Kia Motors chce predať 3,12 milióna vozidiel. Obe firmy zatiaľ nezverejnili presné výsledky za minulý rok.

Honda predala vlani v Číne viac ako 1 milión vozidiel

Japonská automobilka Honda Motor predala vlani v Číne viac ako 1 milión vozidiel. Prekročila tak svoj cieľ, ktorým bolo zvýšiť odbyt na najväčšom svetovom trhu s autami v roku 2015 na 950.000 kusov. Informovala o tom agentúra Reuters.

Presné čísla zverejní Honda v piatok 8. januára. Japonské automobilky však na čínskom trhu stále zaostávajú za svojimi rivalmi ako sú americké koncerny General Motors a Ford, alebo nemecký Volkswagen. Dôvodom je "periodický návrat" protijaponských nálad v Číne.

Ale Honda aj najväčšia svetová automobilka Toyota zaznamenali vlani oživenie predaja v Číne vďaka zvýšenému dopytu po športovo-úžitkových vozidlách (SUV) aj zlepšeniu vzťahov medzi Pekingom a Tokiom.

Obe firmy zaznamenali za 11 mesiacov do konca novembra 2015 dvojciferný nárast odbytu v Číne. A tak očakávajú veľmi dobrý výsledok aj za celý rok 2015, čo kontrastuje s celkovým vývojom predaja áut v Číne, ktorý v minulom roku stúpol odhadom o 3 %.

Honda v snahe udržať si túto dynamiku plánuje uviesť v nasledujúcich troch rokoch na trh 15 nových alebo inovovaných modelov, pričom osem z nich dodá špeciálne na čínsky trh. Jedným z nich bude nový a cenovo dostupný SUV model.