Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 21. december 2025Meniny má Bohdan
< sekcia Ekonomika

Inštitút GfK: Nálada spotrebiteľov v Nemecku klesá

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Index spotrebiteľskej dôvery na mesiac marec dosiahol -8,1 bodu oproti -6,7 bodu vo februári.

Berlín 23. februára (TASR) - Spotrebiteľská dôvera v Nemecku zaznamenala nečakaný pokles. Náladu spotrebiteľov ovplyvnila vysoká inflácia, ako aj stále nepriaznivá pandemická situácia v krajine. Poukázal na to v stredu zverejnený prieskum inštitútu GfK. Informoval o tom portál RTTNews.

Index spotrebiteľskej dôvery na mesiac marec dosiahol -8,1 bodu oproti -6,7 bodu vo februári. Analytici predpokladali zlepšenie nálady a posunutie indexu na -6,3 bodu.

Zatiaľ čo čiastkový index ekonomických očakávaní sa mierne zlepšil, podindex príjmových očakávaní zaznamenal pokles. Horšie sa vyvíjal aj čiastkový index ochoty nakupovať. Klesol aj podindex ochoty šetriť, čo zasa prispelo k tomu, že hlavný index spotrebiteľskej nálady neklesol ešte viac.

Náladu spotrebiteľov ovplyvňoval počas realizácie prieskumu GfK najmä výrazne rastúci počet infikovaných novým variantom koronavírusu omikron, ako aj vysoká inflácia. Ako však povedal Rolf Bürkl z GfK, napriek tejto situácii vyhliadky na nasledujúce mesiace nie sú zlé.