< sekcia Ekonomika

V roku 2012 sme na internete nakupovali oveľa častejšie

Pohodlie domova, viac času na premyslenie, lepšia cena. To sú len niektoré faktory, prečo každým rokom rastie popularita nakupovania cez internet.

Bratislava 5. marca (TERAZ.sk-OTS) - Jedným z kanálov výhodného nakupovania sa stali zľavové portály, ktoré prinášajú čoraz viac zliav rôzneho druhu.

Minulý rok ste si už na zľavových portáloch mohli kúpiť aj operáciu pŕs, značkový sveter či parkety,“ hovorí Andrea Hinková z najväčšieho agregátora zliav Odpadnes.sk. „Trh hromadného nakupovania v roku 2012 narástol približne o 60%”, pokračuje Andrea Hinková. Viac ako polovicu trhu obsadili dvaja hráči Zľavomat.sk a Zľavadňa.sk. Tieto dva portály majú na stránke www.odpadnes.sk najviac ponúk. Tretí portál Shopcity za nimi výrazne zaostáva.

O vzrastajúcej obľube zľavových portálov hovorí aj výrazné navýšenie obratu spomínaných dvoch portálov. Zľava Dňa zaznamenala oproti minulému roku nárast približne o 70% a Zľavomat dokonca o 334%. Polovicu objemu Zľavy Dňa predstavovali ponuky z gastronómie, Zľavomat dominuje v predaji pobytov, v ktorom zvýšil svoj obrat o 274%. Zľavomat sa tak svojím objemom výrazne priblížil k Zľave Dňa.

Oproti minulému roku vzrástla aj priemerná cena kupónov nakúpených na zľavových portáloch, u Zľave Dňa je to približne 30 € a u Zľavomatu o niečo vyššie, 42 €.

Podľa PR manažérky portálu Odpadnes.sk Andrey Hinkovej sa bude trh zľavových portálov sústreďovať v roku 2013 hlavne na módu a tovar, ktoré majú rastúcu tendenciu.

Odpadnes.sk ponúka každý deň aktuálne zľavy od všetkých zľavových portálov a tie sú ďalej delené do svojich kategórií – pobyty, jedlo, krása, šport, tovar, relax a ostatné. Minulý rok rozšíril svoju ponuku o letáky obchodných domov, ale aj o módu.