Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 1. máj 2024
< sekcia Ekonomika

Internet v mobile využívajú v SR viac ako dve pätiny ich vlastníkov

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Cez mobilné zariadenia si webové stránky prezerajú skôr muži a mladí ľudia do 40 rokov, pričom 16- až 21-roční využívajú internet v mobile menej ako ľudia vo veku 30 až 40 rokov.

Bratislava 2. septembra (TASR) - Na Slovensku aktívne využívajú internet v mobile viac ako dve pätiny (44 %) všetkých vlastníkov mobilných zariadení, pričom aspoň raz za týždeň si internetové stránky cez mobil prezerá tretina (35 %) opýtaných.



Vyplýva to z výsledkov prieskumu Mobile Life, ktorý realizovala agentúra TNS.

Cez mobilné zariadenia si webové stránky prezerajú skôr muži a mladí ľudia do 40 rokov, pričom 16- až 21-roční využívajú internet v mobile menej ako ľudia vo veku 30 až 40 rokov.

Mobilný internet využívajú hlavne vlastníci smartfónov. Takmer tri štvrtiny (71 %) z nich sa vyjadrili, že cez svoje smartfóny už niekedy v minulosti surfovali na internete. Minimálne raz za týždeň si webové stránky cez inteligentné telefóny prezerajú tri pätiny (60 %) smartfónistov.

Aplikácie si do svojich telefónov stiahla a už využila takmer polovica (48 %) vlastníkov mobilných zariadení. Tak ako internet v mobile aj mobilné aplikácie sa tešia oveľa väčšej obľube medzi vlastníkmi smartfónov. Až dve tretiny (67 %) z nich sa vyjadrili, že využívajú aplikácie vo svojich zariadeniach, pričom aktívne aspoň raz za týždeň ich používa takmer polovica (48 %).

Za najobľúbenejšie aplikácie sa považujú hry, ktoré si už do svojich telefónov stiahla viac ako polovica (54 %) smartfónistov využívajúcich mobilné aplikácie. Populárne sú tiež aplikácie, ktoré slúžia na všeobecné vyhľadávanie informácií, napr. cez Google (44 %).

Počasie (40 %) či rôzne zábavné aplikácie (39 %) využívajú dve pätiny opýtaných. Viac ako tretina (36 %) si prostredníctvom aplikácií prehráva a sťahuje rôzne videá, napr. cez YouTube. Obľúbené sú aj tie, ktoré sa venujú cestovaniu (29 %), sociálnym sieťam (22 %), ukladaniu a sťahovaniu rôznych obrázkov či fotografií (22 %) a spravodajstvu (20 %).