Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Ekonomika

Japonské automobilky zasiahla v Číne kríza predaja

Ilustračné foto. Foto: TASR – Milan Kapusta

Jednou z príčin je rýchly prechod k elektromobilite, čo znižuje dopyt po vozidlách so spaľovacími motormi na najväčšom svetovom automobilovom trhu.

Tokio 2. mája (TASR) – Japonské automobilky zaznamenali v 1. štvrťroku výrazný pokles predajov v Číne. Jednou z príčin je rýchly prechod k elektromobilite, čo znižuje dopyt po vozidlách so spaľovacími motormi na najväčšom svetovom automobilovom trhu. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

Celkové predaje japonských značiek v Číne počas troch mesiacov do konca marca medziročne klesli o 32 %. To znamená, že klesali dvojnásobne rýchlejším tempom ako celkový trh.

Meniace sa podmienky na čínskom trhu zasiahli aj iných výrobcov, napríklad nemecký Volkswagen. Japonské automobilky ale vyčnievajú z radu vzhľadom na obmedzené výsledky v oblasti predaja rýchlo rastúceho segmentu elektrických a hybridných áut.

Podľa čínskeho združenia výrobcov áut (CAAM) podiel japonských značiek na tamojšom trhu v 1. kvartáli klesol na 18,5 % z úrovne 24 % v rovnakom období vlaňajška

Medzinárodná energetická agentúra (IEA) minulý týždeň informovala, že celosvetovo očakáva nárast predaja elektrických áut o 35 % na 14 miliónov v tomto roku. Elektromobily by tak tvorili 18 % celkových predajov na globálnom automobilovom trhu. V roku 2020 to boli iba 4 %.

Drvivá väčšina predaja sa podľa údajov IEA koncentruje na troch trhoch - v Číne, Európe a Spojených štátoch. Čína je v popredí, keďže v minulom roku sa na celosvetovom predaji elektrických áut podieľala 60 percentami.