Quantcast
< sekcia Ekonomika

Černogolovka chce na ruskom trhu nahradiť Colu a Pepsi

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Výrobca nápojov tento rok už viac ako zdvojnásobil svoje dodávky do hotelov, reštaurácií a kaviarní.

Moskva 2. júla (TASR) - Zastavenie predaja americkej Coca-Coly a Pepsi v Rusku po invázii na Ukrajinu prináša nové možnosti domácim producentom. Aj výrobca koly Černogolovka dúfa, že uhasí smäd Rusov a získa väčší podiel na trhu vrátane amerických reťazcov rýchleho občerstvenia. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Firma Černogolovka, pomenovaná po meste neďaleko Moskvy, bola založená v roku 1998. Výrobca nápojov tento rok už viac ako zdvojnásobil svoje dodávky do hotelov, reštaurácií a kaviarní. Zásobuje tiež ruské prevádzky Burger King a KFC.

"Od apríla sa nápoje z Černogolovky dodávajú aj reštauráciám Burger King a KFC," uviedla spoločnosť.

Okrem koly Černogolovka jej patria aj značky Bajkal, energetický nápoj pomenovaný po sibírskom jazere, a limonáda Duchess. Obe predávajú aj Burger King a KFC.

"Rokujeme o rozšírení sortimentu nápojov, ktoré dodávame do tohto reťazca," povedala firma Černogolovka o sieti Burger King.
Ilustračná snímka.
Foto: TASR/AP

Americkí výrobcovia nealkoholických nápojov Coca-Cola a Pepsi pozastavili predaj v Rusku začiatkom marca. Pripojili sa k mnohým západným spoločnostiam, ktoré obmedzili svoj predaj v krajine po invázii jej armády na Ukrajinu koncom februára.

Najmä Pepsi mala v Rusku dlhú históriu, ktorá siahala až do obdobia studenej vojny, keď bol Richard Nixon ešte ako viceprezident USA odfotený, ako predstavuje tento nápoj sovietskemu vodcovi Nikitovi Chruščovovi na výstave v Moskve. Pepsi dodávala svoju kolu Sovietom výmenou za predaj vodky Stolichnaya v Amerike.

Materská spoločnosť Burger King - Restaurant Brands International v marci zastavila firemnú podporu pre svoje pobočky v Rusku. Vzhľadom na komplikované právne zmluvy však nie je schopná vystúpiť z partnerstva ani zavrieť svojich približne 800 franšízových reštaurácií v Rusku.

Aj spoločnosť Yum Brands, ktorej patrí KFC, pozastavila investície v Rusku. Tiež pozastavila prevádzku svojich 70 reštaurácií, ktoré vlastní, ale má len obmedzenú kontrolu nad nezávislými franšízami. Tie prevádzkujú väčšinu z 1000 reštaurácií, ktoré zostali otvorené.