Dallas 1. augusta (TASR) - Americký výrobca hygienických produktov Kimberly-Clark vykázal za 2. štvrťrok pokles zisku. Ale menší, ako sa čakalo. Jeho organické tržby vzrástli vďaka stabilnému dopytu po produktoch, ako sú plienky Huggies a vreckovky Kleenex, na domácom aj zahraničnom trhu. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a RTTNews.
Zisk spoločnosti za tri mesiace do konca júna 2025 klesol na 509 miliónov USD (444,70 milióna eur) alebo 1,53 USD na akciu z 544 miliónov USD alebo 1,61 USD na akciu v minulom roku.
Po odpočítaní jednorazových položiek dosiahol Kimberly-Clark v 2. štvrťroku upravený zisk 1,92 USD na akciu. Analytici v priemere očakávali, že zarobí 1,67 USD na akciu.
Čisté tržby z pokračujúcich činností v sledovanom období klesli o 1,6 % na 4,16 miliardy USD zo 4,23 miliardy USD v minulom roku. Ale organické tržby vzrástli o 3,9 %, čo bolo spôsobené rastom celkových objemov predaja o 5 %, čím sa vykompenzoval pokles cien oproti minulému roku o 1,2 %.
Spoločnosť so sídlom v Dallase rozšírila svoje portfólio o nové produkty od rozpočtových až po prémiové cenové kategórie v snahe zachytiť dopyt naprieč úrovňami príjmov a bojovať proti konkurencii, ako je Procter & Gamble.
Kimberly-Clark sa snaží takisto zefektívniť svoje podnikanie s cieľom kontrolovať náklady a podporovať rast ziskovejších značiek.
V apríli spoločnosť Kimberly-Clark varovala pred dodatočnými nákladmi vo výške 300 miliónov USD v tomto roku, najmä v dôsledku ciel amerického prezidenta Donalda Trumpa na dovoz z Číny.
Teraz očakáva, že upravený zisk na akciu za rok 2025 vzrastie o nízke až stredné jednociferné percento.
(1 EUR = 1,1446 USD)