Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 16. jún 2024Meniny má Blanka a Bianka
< sekcia Ekonomika

Koncern Hyundai zmenil ambiciózny cieľ svojho pôsobenia v Európe

Foto: TASR/AP

Hyundai predal v roku 2012 na celom svete 4,41 milióna automobilov, čo bolo medziročne viac o 8,6 %.

Mníchov 2. septembra (TASR) - Juhokórejský automobilový koncern Hyundai musel vzhľadom na odbytovú krízu v Európe zrevidovať svoj strategický cieľ na starom kontinente.

DPA informuje s odvolaním sa na spravodajský týždenník Focus, že koncern nedosiahne plánovaný 5-% podiel na trhu s osobnými vozidlami v roku 2015. Šéf Hyundai Motor Európe Allan Rushforth povedal, že "tento cieľ sme posunuli na koniec tohto desaťročia".

Hyundai predal v roku 2012 na celom svete 4,41 milióna automobilov, čo bolo medziročne viac o 8,6 %. V Európe sa z nich predalo podľa výročnej bilančnej správy koncernu 444.000. Výsledok znamenal zvýšenie ich predaja v porovnaní s rokom 2011 o viac ako 10 %. Pred dvoma rokmi dosiahol podiel predaných vozidiel Huyndai v Európe 2,9 %. Na európskom trhu predal vtedy vyše 398.000 vozidiel.