< sekcia Ekonomika

Koronakríza prehĺbila stratu výrobcu hračiek Mattel na 210 mil. USD

Na archívnej snímke bábiky Barbie od spoločnosti Mattel. Foto: TASR/AP

Podobne ako ďalšie veľké firmy aj Mattel zrušil prognózu celoročných výsledkov.

New York 6. mája (TASR) - Americký výrobca hračiek Mattel oznámil za 1. kvartál prehĺbenie straty na vyše 210 miliónov USD, keď nový koronavírus viedol k uzatvoreniu veľkého počtu obchodov vrátane predajní s hračkami.

Spoločnosť známa najmä výrobou bábik Barbie uviedla, že za 1. štvrťrok tohto roka zaznamenala stratu vo výške 210,7 milióna USD (194,97 milióna eur). V rovnakom období minulého roka vykázala stratu 176,3 milióna USD.

Tržby klesli medziročne o 13,8 % na 594,1 milióna USD. Spoločnosť tak zaostala za očakávaniami trhov, ktoré počítali s tržbami na úrovni 652,7 milióna USD.

Aspoň mierne vzrástli tržby z predaja hračiek divízie Hot Wheels, a to o 1 %. Tržby v divízii bábik, kam patria aj bábiky Barbie a American Girl, však klesli o 11 %. V ešte výraznejšom rozsahu klesli tržby z predaja hračiek pre najmenšie deti Fisher-Price. Tie zaznamenali pokles o 28 %.

Mattel dodal, že v 2. kvartáli počíta s omnoho výraznejším poklesom tržieb, než za 1. štvrťrok. Podstatne horší vývoj v 2. kvartáli očakáva aj najväčší konkurent Mattelu, hračkárska spoločnosť Hasbro.

Podobne ako ďalšie veľké firmy aj Mattel zrušil prognózu celoročných výsledkov. Ako uviedol, pandémia nového koronavírusu a neistota, čo sa týka nástupu zotavovania ekonomiky, mu odhad neumožňuje stanoviť.