Podobne ako ďalšie veľké firmy aj Mattel zrušil prognózu celoročných výsledkov.
Autor TASR
New York 6. mája (TASR) - Americký výrobca hračiek Mattel oznámil za 1. kvartál prehĺbenie straty na vyše 210 miliónov USD, keď nový koronavírus viedol k uzatvoreniu veľkého počtu obchodov vrátane predajní s hračkami.
Spoločnosť známa najmä výrobou bábik Barbie uviedla, že za 1. štvrťrok tohto roka zaznamenala stratu vo výške 210,7 milióna USD (194,97 milióna eur). V rovnakom období minulého roka vykázala stratu 176,3 milióna USD.
Tržby klesli medziročne o 13,8 % na 594,1 milióna USD. Spoločnosť tak zaostala za očakávaniami trhov, ktoré počítali s tržbami na úrovni 652,7 milióna USD.
Aspoň mierne vzrástli tržby z predaja hračiek divízie Hot Wheels, a to o 1 %. Tržby v divízii bábik, kam patria aj bábiky Barbie a American Girl, však klesli o 11 %. V ešte výraznejšom rozsahu klesli tržby z predaja hračiek pre najmenšie deti Fisher-Price. Tie zaznamenali pokles o 28 %.
Mattel dodal, že v 2. kvartáli počíta s omnoho výraznejším poklesom tržieb, než za 1. štvrťrok. Podstatne horší vývoj v 2. kvartáli očakáva aj najväčší konkurent Mattelu, hračkárska spoločnosť Hasbro.
Podobne ako ďalšie veľké firmy aj Mattel zrušil prognózu celoročných výsledkov. Ako uviedol, pandémia nového koronavírusu a neistota, čo sa týka nástupu zotavovania ekonomiky, mu odhad neumožňuje stanoviť.
Spoločnosť známa najmä výrobou bábik Barbie uviedla, že za 1. štvrťrok tohto roka zaznamenala stratu vo výške 210,7 milióna USD (194,97 milióna eur). V rovnakom období minulého roka vykázala stratu 176,3 milióna USD.
Tržby klesli medziročne o 13,8 % na 594,1 milióna USD. Spoločnosť tak zaostala za očakávaniami trhov, ktoré počítali s tržbami na úrovni 652,7 milióna USD.
Aspoň mierne vzrástli tržby z predaja hračiek divízie Hot Wheels, a to o 1 %. Tržby v divízii bábik, kam patria aj bábiky Barbie a American Girl, však klesli o 11 %. V ešte výraznejšom rozsahu klesli tržby z predaja hračiek pre najmenšie deti Fisher-Price. Tie zaznamenali pokles o 28 %.
Mattel dodal, že v 2. kvartáli počíta s omnoho výraznejším poklesom tržieb, než za 1. štvrťrok. Podstatne horší vývoj v 2. kvartáli očakáva aj najväčší konkurent Mattelu, hračkárska spoločnosť Hasbro.
Podobne ako ďalšie veľké firmy aj Mattel zrušil prognózu celoročných výsledkov. Ako uviedol, pandémia nového koronavírusu a neistota, čo sa týka nástupu zotavovania ekonomiky, mu odhad neumožňuje stanoviť.