Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Korpáš: Pasívne saldo agroobchodu bolo ku koncu februára 311 mil. eur

Na archívnej snímke z 18. decembra 2020 dojenie kráv na farme v Dubníku v okrese Nové Zámky. Foto: TASR - Henrich Mišovič

Dovoz poľnohospodárskych a potravinárskych výrobkov v januári a februári 2022 bol v hodnote 945,4 milióna eur.

Bratislava 22. mája (TASR) - Saldo zahraničného obchodu (ZO) Slovenska s poľnohospodárskymi a potravinárskymi výrobkami bolo za obdobie január až február 2022 pasívne, a to v hodnote –311,7 milióna eur. V medziročnom porovnaní sa zvýšilo o 46,4 %. Uviedol to pre TASR Matej Korpáš zo Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK).

Záporné saldo vývozu a dovozu sa v medziročnom porovnaní podľa neho zvýšilo pri živočíšnych výrobkoch o 45,9 % a pri tukoch a olejoch o 576,7 %. Medziročné zníženie záporného salda sa zaznamenalo pri potravinách, nápojoch a tabaku o 6,1 %.

Pri rastlinných výrobkoch sa v rovnakom období roku 2021 evidovalo aktívne saldo v objeme 12,6 milióna eur, v rovnakom období roku 2022 bolo saldo v tomto odvetví pasívne na úrovni -39,4 milióna eur.

Dovoz poľnohospodárskych a potravinárskych výrobkov v januári a februári 2022 bol v hodnote 945,4 milióna eur. V porovnaní s rokom 2021 bol dovoz agropotravinárskych výrobkov o 24,9 % vyšší. V roku 2022 sa nezaznamenalo zníženie dovozu ani v jednom zo sledovaných odvetví.

Medziročne bol dovoz vyšší pri živočíšnych výrobkoch o 36,2 %, pri rastlinných výrobkoch o 27,0 %, v odvetví tukov a olejov o 93,0 % a v odvetví potravín, nápojov a tabaku bol dovoz oproti roku 2021 vyšší o 14,4 %.

V januári a februári 2022 sa vyviezli agropotravinárske výrobky v celkovej hodnote 633,4 milióna eur, čo medziročne predstavuje zvýšenie o 16,5 %. V medziročnom porovnaní sa zvýšil vývoz živočíšnych výrobkov o 26,1 %, potravín, nápojov a tabaku o 26,5 % a vývoz tukov a olejov sa zvýšil o 28,8 %. Medziročne sa znížil len vývoz rastlinných výrobkov o 0,1 %.