Zo sumy 298 miliónov eur má byť 18 miliónov eur vyčlenených pre viac rozvinutý región, čiže pre Bratislavský samosprávny kraj. Zvyšných 280 miliónov eur si podelia ostatné samosprávne kraje.
Autor TASR
Bratislava 6. júla (TASR) - Regionálne cesty II. a III. triedy by mohli dostať v novom programovom období rokov 2014 až 2020 sumu 298 miliónov eur. Taký je návrh vlády v Integrovanom regionálnom operačnom programe (IROP), z ktorého majú tieto zdroje plynúť. V súčasnosti ho pripomienkuje Európska komisia.
"Uvedená výška alokácie ešte nemusí byť konečná, bude závislá predovšetkým od priorít definovaných na úrovní jednotlivých regiónov a taktiež od postoja EK," priblížil pre TASR hovorca ministerstva pôdohospodárstva Peter Hajnala. Práve agrorezort bude mať eurofondy pre krajské cesty na starosti.
Zo sumy 298 miliónov eur má byť 18 miliónov eur vyčlenených pre viac rozvinutý región, čiže pre Bratislavský samosprávny kraj. Zvyšných 280 miliónov eur si podelia ostatné samosprávne kraje.
Peniaze budú nasmerované najmä na rekonštrukcie, modernizácie a tiež výstavbu nových úsekov týchto ciest. "Pričom prioritne budú podporované cesty II. triedy," doplnil Hajnala. Zároveň to musia byť cesty opísané v takzvanom Regionálnom masterplane, ktorý momentálne pripravuje ministerstvo dopravy. Mali by sa tiež napájať na Transeurópsku dopravnú sieť (TEN-T) a prepájať priemyselné parky, zóny či centrá osídlenia a centrá hospodárskeho významu.
Z programového obdobia rokov 2007 až 2013 bolo z eurofondov na regionálne cesty zazmluvnených 148,4 milióna eur.
"Uvedená výška alokácie ešte nemusí byť konečná, bude závislá predovšetkým od priorít definovaných na úrovní jednotlivých regiónov a taktiež od postoja EK," priblížil pre TASR hovorca ministerstva pôdohospodárstva Peter Hajnala. Práve agrorezort bude mať eurofondy pre krajské cesty na starosti.
Zo sumy 298 miliónov eur má byť 18 miliónov eur vyčlenených pre viac rozvinutý región, čiže pre Bratislavský samosprávny kraj. Zvyšných 280 miliónov eur si podelia ostatné samosprávne kraje.
Peniaze budú nasmerované najmä na rekonštrukcie, modernizácie a tiež výstavbu nových úsekov týchto ciest. "Pričom prioritne budú podporované cesty II. triedy," doplnil Hajnala. Zároveň to musia byť cesty opísané v takzvanom Regionálnom masterplane, ktorý momentálne pripravuje ministerstvo dopravy. Mali by sa tiež napájať na Transeurópsku dopravnú sieť (TEN-T) a prepájať priemyselné parky, zóny či centrá osídlenia a centrá hospodárskeho významu.
Z programového obdobia rokov 2007 až 2013 bolo z eurofondov na regionálne cesty zazmluvnených 148,4 milióna eur.