Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

LVMH zaznamenal v 3. kvartáli aj za prvých 9 mesiacov nárast tržieb

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Tržby za deväť mesiacov stúpli na 44,18 miliardy eur z vlaňajších 30,35 miliardy eur a tzv. organické tržby vzrástli o 40 %.

Paríž 13. októbra (TASR) - Francúzsky výrobca luxusného tovaru LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) zaznamenal v 3. kvartáli aj za prvých 9 mesiacov roka nárast tržieb. Všetky segmenty skupiny zaznamenali rast tržieb, pretože ekonomiky sa zotavujú z pandémie nového koronavírusu. Dopyt po značkách Dior a Louis Vuitton však v 3. kvartáli prispel takmer polovicou k tržbám celej skupiny.

Celkové tržby LVMH za tri mesiace do konca septembra 2021 vzrástli o 24 % a za prvých 9 mesiacov roka vyskočili o 46 %.

Tržby očistené od kurzových vplyvom sa v období júl - september zvýšili o 20 % na 15,51 miliardy eur.

Tržby za deväť mesiacov stúpli na 44,18 miliardy eur z vlaňajších 30,35 miliardy eur a tzv. organické tržby vzrástli o 40 %.

Tržby z predaja vína a destilátov sa za deväť mesiacov zvýšili o 27 % na 4,25 miliardy eur, zatiaľ čo tržby z módnych a kožených výrobkov stúpli o 53 % na 21,32 miliardy eur. Segment parfumov a kozmetiky zaznamenal rast obratu o 27 % na 4,67 miliardy eur a tržby z predaja hodiniek a šperkov sa takmer strojnásobili na 6,16 miliardy eur z 2,27 miliardy eur v minulom roku. Selektívny segment maloobchodu vzrástol o 9 % na 7,18 miliardy eur.