< sekcia Ekonomika

Majiteľ sietí KFC a Pizza Hut predáva podiel v čínskej divízii

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Noví investori budú mať zároveň neskôr možnosť dokúpiť ďalší podiel.

Louisville 4. septembra (TASR) - Americká spoločnosť Yum Brands, ktorá prevádzkuje siete rýchleho občerstvenia Pizza Hut a KFC, predáva podiel vo svojej čínskej divízii. Predaj v hodnote 460 miliónov USD (410,97 milióna eur) je súčasťou príprav na odčlenenie divízie od hlavného biznisu firmy. Informovali o tom agentúra Reuters a server BBC.

Podiel v čínskej divízii Yum Brands kupuje čínska investičná spoločnosť Primavera Capital a spoločnosť finančných služieb Ant Financial, ktorá je súčasťou čínskeho internetového obchodu Alibaba. Prvá menovaná zaplatí v rámci kontraktu 410 miliónov USD a Ant Financial investuje 50 miliónov USD. Noví investori budú mať zároveň neskôr možnosť dokúpiť ďalší podiel.

Yum Brands je najväčšou fastfoodovou značkou v Číne, v poslednom období však zaznamenala problémy v dôsledku škandálu v jednom zo svojich dodávateľov mäsa, pri ktorom sa v roku 2014 zistilo, že dodával mäso po lehote trvanlivosti. Okrem toho z jej podielu na trhu začali ukrajovať konkurenti ako McDonald's.