Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

Pokles záujmu o bábiky Barbie znížil tržby Mattelu vo 4. kvartáli

Na archívnej snímke z 25. júla 2013 matka s dieťaťom si vyberá bábiku Barbie v obchode v Pekingu. Foto: TASR/AP

Celosvetové tržby divízie Mattel Girls & Boys Brands klesli o 4 % na 1,35 miliardy USD. Najviac klesli v prípade značky Barbie, a to až o 13 %.

New York 31. januára (TASR) - Americká spoločnosť Mattel, najväčší výrobca hračiek na svete, oznámila za 4. kvartál minulého roka rast zisku, no tržby v kľúčovom predajnom období klesli, zatiaľ čo trhy počítali s ich rastom. Informoval o tom portál RTTNews.

Mattel uviedol, že zisk za 4. štvrťrok 2013 vzrástol na 369,2 milióna USD (271,99 milióna eur) z 306,5 milióna USD v rovnakom období predchádzajúceho roka. Nárast však firma zaznamenala vďaka tomu, že vo 4. kvartáli 2012 musela započítať do výsledkov vysoké náklady na právne spory.

Čisté tržby však medziročne klesli o vyše 6 % na 2,11 miliardy USD z 2,26 miliardy USD, pričom analytici očakávali tržby na úrovni 2,37 miliardy USD. Dôvodom je najmä slabší dopyt po výrobkoch Mattelu na kľúčovom americkom trhu. Na ňom sa tržby firmy znížili o 10 %.

Celosvetové tržby divízie Mattel Girls & Boys Brands klesli o 4 % na 1,35 miliardy USD. Najviac klesli v prípade značky Barbie, a to až o 13 %. Na druhej strane, v prípade Other Girls Brands vzrástli tržby o 12 %, keď tento segment podporili najmä výrobky Disney Princess. Nedarilo sa ani biznisu Wheels, ktorý zahrňuje značky Hot Wheels, Matchbox a Tyco R/C. Tržby z tohto biznisu klesli o 11 %.