Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Rezort dopravy nemá žiadne pochybnosti o kvalite obchvatu Bratislavy

Ilustračné foto. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Ministerstvo uviedlo, že súťaže na výstavbu a prevádzku bratislavského obchvatu sa zúčastnili tie najlepšie firmy z celého sveta.

Bratislava 20. februára (TASR) - Ministerstvo dopravy nemá absolútne žiadne pochybnosti o transparentnosti a kvalite celého projektu obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Pre TASR to dnes uviedli z komunikačného odboru rezortu.

Ministerstvo dopravy zároveň doplnilo, že je "vždy pripravené odpovedať na každú otázku ohľadom tohto projektu, ktorý bol ocenený ako najlepší PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) v Európe v roku 2016".

Ministerstvo takto reagovalo na dnešné vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky (EIB), ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur. Podľa viceprezidenta EIB Vazila Hudáka eviduje banka niekoľko výhrad k efektívnosti tohto projektu, ktoré vyhodnotí v najbližších týždňoch. Ak by sa ukázali ako opodstatnené, pripúšťa aj možnosť odstúpenia od projektu.

Rezort dopravy tiež dodal, že súťaže na výstavbu a prevádzku bratislavského obchvatu sa zúčastnili tie najlepšie firmy z celého sveta. "Počas súťaže nebol nikto vylúčený a proti priebehu súťaže sa nikto neodvolal, pričom sami súťažiaci ocenili transparentnosť celého procesu," dodali z komunikačného oddelenia rezortu.

Takisto aj samotné financujúce banky boli podľa ministerstva o celom procese veľmi podrobne informované. "Celý projekt samostatne hodnotili a predstavitelia EIB dokonca vystúpili pred verejnosť so svojou analýzou celého projektu na seminári pre verejnosť," dodalo ministerstvo.

Podnety, ktoré ministerstvo dopravy v tejto súvislosti zaznamenalo, sa týkajú dezinterpretácie štúdie realizovateľnosti a s tým spojených článkov na internete. Tie však podľa rezortu hovorili o predražení projektu o jednu miliardu, pričom vysúťažená cena bola v skutočnosti ešte o dve miliardy eur nižšia.