Metzingen 5. mája (TASR) - Nemecký módny dom Hugo Boss oznámil za 1. kvartál tohto roka stratu, v porovnaní s vývojom spred roka však výrazne klesla. Navyše v prípade výsledkov pred úrokmi a daňami sa firma vrátila k zisku. Tržby klesli, pokles však zmiernilo takmer zdvojnásobenie tržieb v pevninskej Číne.
Hugo Boss v stredu informoval, že za prvé tri mesiace zaznamenal čistú stratu 8 miliónov eur. Výsledok je tak lepší než v 1. kvartáli minulého roka, keď strata dosiahla 18 miliónov eur. Navyše spoločnosť zaznamenala zisk pred úrokmi a daňami (EBIT) na úrovni 1 milión eur, zatiaľ čo pred rokom v tomto ukazovateli evidovala stratu 14 miliónov eur.
Celkové tržby dosiahli 497 miliónov eur, čo medziročne predstavuje pokles o 10 %. Po úprave o kurzové vplyvy sa pokles zmiernil na 8 %.
Výsledky do veľkej miery ovplyvnila nepriaznivá pandemická situácia v Európe, uviedla spoločnosť. Na druhej strane, vývoj tržieb zmiernila pevninská Čína, kde sa tržby v 1. kvartáli zvýšili takmer dvojnásobne. Výsledky podporil aj internetový predaj, ktorý vzrástol o 72 %.
Spoločnosť očakáva, že v 2. štvrťroku zaznamená výrazný rast tržieb, vzhľadom na situáciu v 2. kvartáli pred rokom by sa ich hodnota mala takmer zdvojnásobiť. Presný odhad firma nevie poskytnúť. Nechcela však komentovať zhoršenie situácie v Číne ku koncu marca, keď sa proti firme, podobne ako proti niektorým ďalším západným značkám, zdvihla vlna kritiky za reakcie na údajnú nútenú prácu v provincii Sin-ťiang, kde žije moslimská menšina Ujgurov. Niektorí Číňania začali na internete vyzývať na bojkot západných značiek vrátane Hugo Boss.