Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

Nálada francúzskych spotrebiteľov klesla v marci na 6-mesačné minimum

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Pod celkové zhoršenie nálady sa podpísali najmä očakávania spotrebiteľov v súvislosti s budúcim vývojom ich životnej úrovne, kde čiastkový index klesol z -64 na -65 bodov.

Paríž 29. marca (TASR) - Nálada francúzskych spotrebiteľov zaznamenala tento mesiac mierny pokles, pričom sa dostala na najnižšiu úroveň za pol roka. Spotrebitelia boli pesimistickejší, čo sa týka vyhliadok životnej úrovne, a klesla aj ich ochota sporiť. Informoval o tom server tradingeconomics, ktorý zverejnil stredajšie údaje francúzskeho štatistického úradu.

Index spotrebiteľskej dôvery vo Francúzsku dosiahol tento mesiac 81 bodov oproti 82 bodom v predchádzajúcom mesiaci. S miernym poklesom na najnižšiu hodnotu indexu od septembra minulého roka analytici počítali.

Pod celkové zhoršenie nálady sa podpísali najmä očakávania spotrebiteľov v súvislosti s budúcim vývojom ich životnej úrovne, kde čiastkový index klesol z -64 na -65 bodov. Ešte viac klesol podindex hodnotiaci záujem o šetrenie v nasledujúcich 12 mesiacoch. Príslušný čiastkový index klesol z 37 bodov vo februári na 33 bodov v marci.

Čo sa však týka očakávaní celkovej finančnej situácie v nasledujúcom roku, hodnota indexu sa oproti februáru nemenila. Zároveň sa zmiernili obavy zo straty zamestnania.