Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. december 2025
< sekcia Ekonomika

Nálada francúzskych spotrebiteľov sa v januári mierne zlepšila

Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk - Hana Štefánková

Index spotrebiteľskej dôvery vo Francúzsku dosiahol v januári 92 bodov, čo predstavuje trojmesačné maximum. V predchádzajúcom mesiaci vykázal 89 bodov.

Paríž 28. januára (TASR) - Nálada francúzskych spotrebiteľov zaznamenala na začiatku tohto roka mierne zotavenie, naďalej však zotrváva hlboko pod dlhodobým priemerom. Údaje francúzskeho štatistického úradu INSEE zverejnil portál RTTNews.

Index spotrebiteľskej dôvery vo Francúzsku dosiahol v januári 92 bodov, čo predstavuje trojmesačné maximum. V predchádzajúcom mesiaci vykázal 89 bodov.

Nálada spotrebiteľov sa tak zlepšila o niečo viac, než predpokladali ekonómovia. Tí počítali s rastom indexu na 90 bodov. Napriek tomu index zotrval pod dlhodobým priemerom, ktorý predstavuje hodnota 100 bodov.

Zlepšili sa vyhliadky spotrebiteľov, čo sa týka ich budúcej finančnej situácie a Francúzi pozitívnejšie hodnotili aj svoju finančnú situáciu za predchádzajúcich 12 mesiacov. Zároveň sa zvýšil podiel domácností, ktoré sú presvedčené, že je vhodný čas na väčšie nákupy a zmiernil sa pesimizmus, čo sa týka budúcej celkovej ekonomickej situácie v krajine. Okrem toho sa zmiernili obavy spotrebiteľov v súvislosti s vývojom nezamestnanosti.